kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

حمله پهپادی ارتش یمن به پایگاه هوایی ملک خالد در عربستان

 

ارتش یمن می‌گوید برخورد پهپاد با پایگاه هوایی ملک خالدِ رژیم سعودی با دقت بالا صورت گرفته است.
پس از ادعای بامدادی ائتلاف سعودی، «یحیی سریع»‌ سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح روز یکشنبه، اعلام کرد پایگاه هوایی «ملک خالد» در جنوب غرب عربستان هدف حمله دقیق پهپادی قرار گرفته است.
در بیانیه مذکور آمده: «با یاری خداوند، یگان پهپادی ارتش یمن، بامداد امروز (یکشنبه)، در عملیاتی تهاجمی پایگاه ملک خالد در خمیس مشیط را با پهپاد قاصف 2k هدف قرار ‌داد و این برخورد به دقت صورت گرفته است».
به گفته «یحیی سریع» این حمله در چارچوب حق مشروع و در پاسخ به تداوم تجاوزها و محاصره ائتلاف سعودی علیه مردم یمن انجام شده است.
به گزارش فارس، اما این اعلام پس از آن صورت می‌گیرد که سخنگوی ائتلاف سعودی -که بارها فیلم‌ها و تصاویر ناتوانی و اشتباهات مضحک سامانه‌های پدافندی آنها در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمنی منتشر شده- مدعی شده بود که پدافند هوایی مستقر در جنوب غرب این کشور توانسته یک پهپاد یمنی را رهگیری کند.
حمله ارتش یمن در حالی علیه پایگاه هوایی «ملک خالد» انجام شده که نیروهای صنعاء اخیرا از حمله موفقیت‌آمیز زمینی به خاک عربستان خبره بودند.
شبکه یمنی «المسیره» به نقل از یک مقام نظامی در ارتباط با این حمله گزارش داده بود، در این عملیات که در جنوب غرب عربستان سعودی صورت گرفته، بیش از ۸۰ نظامی سعودی کشته و زخمی شده و ده‌ها نفر دیگر
اسیر شدند.
گفتنی است پایگاه «ملک خالد» بنابر گفته انقلابیون یمن، از این رو مورد حملات مکرر قرار می‌گیرد که محل اصلی حملات علیه مردم یمن است. آل‌سعود نیز طبق روال همیشه، میل چندانی ندارد که خسارات وارد شده بر خود و این پایگاهش را نشان
دهد یا بپذیرد.