kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
با هدف تامین امنیت صورت گرفت

تعلیق حساب کاربری ترامپ و پسر نتانیاهو از سوی شبکه‌های مجازی

شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام با هدف اعلامی «تامین امنیت و حفظ سلامت عمومی»، حساب‌های کاربری ترامپ و پسر نتانیاهو را تعلیق کردند.


شبکه‌های اجتماعی در هیچ جای دنیا رها نیستند بلکه با تنظیم قوانینی سعی در به حداقل رساندن آسیب‌ها و تامین سلامت روانی عمومی جامعه می‌کنند. مدیران این شبکه‌ها نیز بر اساس قوانین و معیارهایی عمل می‌کنند و بر اساس این قوانین بسیاری از حساب‌های کاربری در جهان به صورت روزانه تعلیق می‌شوند.
در جدیدترین مورد شرکت «فیسبوک» اعلام کرده حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را تا دو سال دیگر معلق نگه می‌دارد. ترامپ هواداران خود را به اعتراض علیه نتایج انتخابات اخیر فراخوانده و فاجعه «حمله به کنگره» را رقم زده بود و این شبکه‌ها می‌گویند با بایکوت رسانه‌ای رئیس‌جمهور سابق آمریکا، سعی در تامین امنیت کشورشان را دارند. ایسنا نوشته، تا آن زمان این شرکت شبکه اجتماعی، ریسکی که موافقت با بازگشت ترامپ به فیسبوک و اینستاگرام برای سلامت عمومی دارد را دوباره ارزیابی خواهد کرد.
بنابر اعلام «فیسبوک»، عوامل بیرونی مانند موارد خشونت، محدودیت‌ها درباره تجمعات مسالمت‌آمیز و سایر موارد مربوط به ناآرامی مدنی ارزیابی خواهند شد. اگر تشخیص دهیم که همچنان ریسک جدی برای سلامت عمومی وجود دارد، محدودیت دسترسی ترامپ به خدمات این شرکت برای مدت دیگری تمدید خواهد شد و همچنان به ارزیابی خود ادامه می‌دهیم تا ریسک مذکور کمتر شود. فیسبوک این را هم گفته که اگر ترامپ اجازه پیدا کند به این سرویس برگردد مجازات‌های تصاعدی وجود خواهند داشت که در صورت تحریک به خشونت از سوی ترامپ و نقض مقررات نظارت بر محتوای این شرکت به اجرا گذاشته می‌شوند. تعلیق دو ساله حساب ترامپ مانع از استفاده وی از فیسبوک یا اینستاگرام برای ارتباط با هوادارانش تا پس از سال ۲۰۲۲ می‌شود که میانه دوره انتخاباتی است.
شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توئیتر روز جمعه نیز صفحه شخصی «یائیر نتانیاهو» فرزند نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی را به حال تعلیق درآوردند. بر اساس بیانیه صادر شده از سوی این دو شرکت صفحه شخصی پسر نتانیاهو به دلیل دعوت وی برای برگزاری تظاهرات مقابل منزل یکی از اعضای کنست رژیم صهیونیستی مسدود شده است. طبق گفته یائیر نتانیاهو، فیسبوک به مدت ۲۴ ساعت و توئیتر به مدت ۱۲ ساعت صفحات شخصی وی را به حال تعلیق درآورده‌اند. گفتنی است پیش‌تر یائیر نتانیاهو نیز در صفحات شخصی خود آدرس منزل «نیر اورباخ» عضو کنست رژیم اشغالگر را منتشر کرده بود؛ اقدامی که توسط قوانین فیسبوک و توئیتر خلاف تشخیص داده شد!
گفتنی است فیسبوک روز جمعه از تغییر چشمگیر در سیاست‌های مدیریت محتوا نیز خبر داد و اعلام کرد پست‌های سیاستمداران دیگر از مقررات این شرکت درخصوص جلوگیری از پرداختن کاربران به نفرت پراکنی مستثنی نخواهند بود. این شرکت اعلام کرد دیگر محتوایی که توسط سیاستمداران ارسال می‌شود به عنوان مطالب برخوردار از ارزش خبری و علاقه عمومی در نظر گرفته نمی‌شود. این به معنای آن است که محتوای ارسال شده از سوی سیاستمداران همانند کاربران عادی تحت نظارت قرار می‌گیرند.