kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴

شهرستان قیصار در فاریاب افغانستان به دست طالبان افتاد

شهرستان «قیصار» در استان «فاریاب» افغانستان به دست عناصر طالبان افتاد و 15 نیروی دولتی نیز به دست شبه نظامیان طالبان کشته شدند.

 


شهرستان «قیصار» واقع در استان فاریاب افغانستان، به اشغال عناصر طالبان در آمد و در این میان، 15 نیروی پلیس به دست مهاجمان طالبان کشته شدند.
اعضای شورای استانی فاریاب اعلام کردند، افراد طالبان با یک دستگاه «هاموی» بمبگذاری شده به ساختمان فرماندهی پلیس شهرستان قیصار حمله کردند.
براثر این انفجار و درگیری، «سیف الرحمان دهزاد» فرمانده پلیس این شهرستان، به همراه 14 پلیس دیگر، جان خود را از دست دادند و 37 نظامی دیگر به اسارت طالبان درآمدند.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ساختمان فرماندهی پلیس شهرستان قیصار هم اکنون در تصرف طالبان قرار دارد و 30 نظامی نیز عصر دیروز در محاصره بودند. مسئولان محلی هشدار دادند، در صورتی که نیرو‌های کمکی به این شهرستان اعزام نشوند، قیصار به صورت کامل سقوط
خواهد کرد.
همچنین، نماینده مردم بادغیس در مجلس نمایندگان افغانستان اعلام کرد، «بسم الله خان» فرمانده نیرو‌های ارتش محلی در بادغیس، به همراه چهار نظامی دیگر طی حمله طالبان در شهرستان «آب کمری» استان بادغیس کشته شدند.
دو روز قبل نیز شهرستان «دوآب» نورستان به دست طالبان سقوط کرده بود و افراد طالبان اموال دولتی در شهرستان «شینکی» استان زابل را هم با خود بردند.
حملات طالبان در هفته‌های اخیر به شدت افزایش یافته است به گونه‌ای که تعداد شهرستان‌های سقوط کرده به دست افراد این گروه، در حال افزایش است.
از استان «غور» در افغانستان نیز خبر رسید،وقوع انفجار در یک پایگاه نظامیان افغان در این استان‌، مرگ دست‌کم 10 نظامی را به دنبال داشت. چهار نظامی نیز مفقود شدند.
از سوی دیگر، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد، طی عملیات‌ گسترده ارتش در استان‌های ننگرهار، لغمان، وردک، لوگر، پکتیکا، دایکندی، زابل، بادغیس، هرات، غور، بلخ، جوزجان، سمنگان، بغلان، بدخشان و هلمند، 167 نفر از طالبان کشته و 59 نفر از آنها زخمی شدند.
خبر دیگر اینکه، شماری از شهروندان افغانستان کمپینی را در توئیتر به‌راه‌انداختند و در آن، از دنیا خواستند کشتار هزاره‌ها را به‌عنوان «نسل‌کشی» به رسمیت بشناسد و برای حفاظت از هزاره‌ها اقدام کند.