kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

زلزله صالح‌آباد مهران را لرزاند

 

ساعت ۹ و ۲۴ دقیقه صبح دیروز در حالی که بیشتر مردم استان ایلام در خواب بودند با تکان‌های شدید زمین لرزه از خواب پریدند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه به گفته موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در عمق ۹ کیلومتری زمین و در بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران و به قدرت پنج و ۲ دهم ریشتر بود.
شدت لرزش زمین به حدی بود که ساکنان مناطق ایلام، مهران، ایوان و چوار و بخش‌های غربی استان کرمانشاه هم آنرا به وضوح احساس کردند.
زمین لرزه باعث وحشت مردم در این مناطق شد و ساکنان کانون زلزله هراسان خانه‌های خود را ترک کردند و به معابر عمومی آمدند.
بلافاصله پس از شناسایی کانون اصلی زلزله، گروه‌های امدادی و ارزیاب به منطقه اعزام شدند. با وجود شدت بالای زلزله موردی از خسارت‌های جانی گزارش نشده و خسارت‌های مالی نیز چندان زیاد و گسترده نیست.
مسئولان استان ایلام از همان لحظات اولیه زلزله تلاش و تکاپوی خود را برای بررسی وضعیت مناطق زلزله زده و ساکنان این مناطق را به کار بستند.
محمد نوذری اظهار داشت: هیچ‌گونه خسارت جانی به مردم زلزله زده صالح آباد گزارش نشده است. وی افزود: طبق بررسی‌های اولیه خسارت‌های مالی وارده به مناطق زلزله زده صالح آباد از توابع شهرستان مهران چندان زیاد نیست.
نوذری ادامه داد: تیم‌های ارزیاب خسارت‌ها و نیز گروه‌های امدادی و خدماتی در منطقه مستقر هستند.زلزله صالح آباد تلفات جانی و مصدومیت نداشته است. فرماندار مهران گفت: طبق آخرین گزارش‌ها، زلزله ۵.۲ ریشتری بخش صالح آباد این شهرستان هیچگونه تلفات جانی و مصدومیت نداشته است. اسد قاسمی اظهار داشت: خسارات مالی ناشی از زلزله نیز تنها در حد ترک خوردگی دیوارهای منازل است و میزان آن در دست ارزیابی است.پس از وقوع زلزله بسیاری از اهالی روستاهای گلان، ماربره، بانروشان و شهر صالح آباد گزارش ترک برداشتن دیوار و سقف منازل خود را اعلام کرده‌اند. بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران در فاصله ۳۵ کیلومتری مرکز ایلام واقع است.