kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
حضور داوطلبانه در مطالعات بالینی واکسن «کووایران برکت»

وقتی چهره‌ها حامی واکسن ایرانی می‌شوند

 


شرایط بیماری کرونا در کشور از آن روزهایی که رسانه‌های بیگانه با لجن پراکنی‌ ایران را گورستان کرونا معرفی می‌کردند اکنون به جایی رسیده که چهره‌های سرشناس سینمایی، مذهبی، ورزشی و... با افتخار و اطمینان در کارآزمایی بالینی واکسن تولید شده توسط دانشمندان کشورمان شرکت می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، صدای پای واکسن ایرانی حالا رساتر از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد و امیدها برای شروع واکسیناسیون سراسری کرونا با حاصل دانش و تجربه دانشمندان و محققان هموطن، هر روز پررنگ‌تر می‌شود. خبر خوش پایان موفقیت‌آمیز فاز سوم مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت در تهران و آغاز آن در شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و بوشهر از 20 خرداد، جدیدترین اخبار امیدبخش درباره اولین واکسن ایرانی کرونا در روزهای گذشته بود.
در میان داوطلبان فاز سوم اما، حضور چهره‌های محبوب مذهبی، ورزشی و هنری، حکایت دیگری بود؛ سخنوران و مداحان، فوتبالیست‌ها، بازیگران و اهالی رسانه، پای کار حمایت از اولین واکسن ایرانی کرونا آمدند.
کدام چهره‌ها از واکسن ایرانی حمایت کردند؟
تاکنون چهره‌های شناخته شده‌ای همچون محمود کریمی، عبدالرضا هلالی، محمدحسین پویانفر، سعید حدادیان، سید مجید بنی فاطمه و محمدحسین حدادیان از مداحان مشهور کشور، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی، واعظ و خطیب شناخته‌شده کشور، هدایت‌هاشمی، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما و همسر بازیگرش، مهشید ناصری، سید علی صالحی بازیگر سریال‌های تلویزیونی، نیلوفر اردلان، بازیکن سابق تیم‌های فوتبال و فوتسال زنان ایران، فرشاد پیوس و حمید درخشان از پیشکسوتان تیم ملی فوتبال و تیم پرسپولیس، جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، ابراهیم شکوری معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس، حسین ماهینی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال و بازیکن فعلی تیم سایپا و محمد دانشگر بازیکن تیم فوتبال استقلال، سید علی صدری‌نیا فعال رسانه‌ای و پدرام کریمی مجری تلویزیون از جمله چهره‌هایی هستند که تاکنون با تزریق داوطلبانه واکسن ایرانی برکت در مرحله کارآزمایی بالینی از اقدام ارزشمند دانشمندان ایرانی حمایت و از آحاد مردم برای حمایت از این دستاورد ملی دعوت به عمل آورده‌اند.
هر وقت به جوانان اعتماد کردیم
اتفاق‌های خوبی رقم خورده
در این باره محمدحسین پویانفر مداح سرشناس کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا برای مشارکت در فاز سوم مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت از شما دعوتی شده بود، می‌گوید: «نه. دعوتی صورت نگرفت. من از همان شروع کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت، اعلام کرده ‌بودم آماده تزریق داوطلبانه این واکسن هستم و هر زمان شرایط فراهم باشد و اعلام کنند، برای این کار اقدام می‌کنم. دوستان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)در فاز سوم این موضوع را اعلام کردند و من هم برای تزریق واکسن حضور پیدا کردم.»
پویانفر بعد از تزریق واکسن ایرانی کرونا افزود: «بعد از تزریق واکسن، هیچ‌گونه مشکل یا عارضه‌ای احساس نکردم؛ اکثر رفقا در سامانه 4030 ثبت‌نام کرده و داوطلب تزریق واکسن برکت شده‌اند. تجربه نشان داده هر وقت به جوانان اعتماد کرده‌ایم، اتفاقات خوبی رقم خورده.»
مشورت کردم و با خیال راحت واکسن ایرانی
تزریق کردم
یکی از قهرمانانی که حضورش در این رویداد مهم حسابی به چشم آمد، «نیلوفر اردلان»، بازیکن سابق تیم‌های فوتبال و فوتسال زنان ایران و سرمربی فعلی تیم ملی فوتسال زنان زیر 20 سال ایران بود. خانم اردلان در این باره می‌گوید: «با پیشکسوتانی که قبل از من برای تزریق واکسن برکت داوطلب شده‌بودند، مشورت کردم و وقتی آنها اطمینان دادند بعد از تزریق هیچ‌گونه عارضه‌ای نداشته‌اند، اضطرابم فروکش کرد. من حتی با چند پزشک هم در این زمینه مشورت کردم و همه آنها واکسن ایرانی را تأیید کردند. وقتی یک انرژی خیلی خوب از همه این دوستان گرفتم، با خیال راحت برای تزریق واکسن برکت داوطلب شدم.»
همه ایران را سربلند کردید
یکی از شخصیت‌هایی که با حضورش در محل اجرای مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت، آرامش و امید را به عوامل اجرایی هدیه کرد، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی، واعظ و خطیب شناخته‌شده کشور بود. وی بعد از ترزیق واکسن برکت گفت: «با اعتقاد کامل به پژوهشگران ایرانی و با علم به اینکه دوستانی که در این عرصه تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند، در همه عرصه‌ها اولین هستند، داوطلبانه و به خواست خودم و البته با توکل بر خدا اقدام به تزریق واکسن ایرانی کرونا کردم. واقعاً از این عزیزان تشکر می‌کنم. آنها در خط مقدم حفظ سلامت کشور هستند و اعتبار این نظام مقدس در این حوزه به دست این عزیزان است. من، آنها را مجاهد فی سبیل الله می‌دانم و می‌گویم: خداقوت. واقعاً همه اهل پژوهش و فرهیختگان ایران را سربلند کردید.»
با وجود تحریم و مشکلات اقتصادی
تیم برکت خیلی خوب عمل کرد
هنرمندان هم در این اتفاق مبارک، نمایندگانی داشتند. هدایت‌هاشمی، بازیگر محبوب تئاتر، تلویزیون و سینما و همسر بازیگرش، مهشید ناصری، هر دو داوطلب تزریق واکسن کووایران برکت شدند و با این کار ارزشمند، نام خودشان را در فهرست زوج‌های داوطلب واکسن ایرانی کرونا ثبت کردند.هدایت‌هاشمی بعد از تزریق واکسن برکت، از چرایی داوطلب شدنش برای تزریق واکسن ایرانی کرونا اینطور گفت:«با این همه فشار، تحریم و مشکلات اقتصادی، به نظرم تیم برکت خیلی خوب عمل کرده‌است. این دوستان، این تیم تحقیقاتی بزرگ که این واکسن کرونا را تولید کرده‌اند، به نظرم بعد از این احساس غرور و افتخار خواهند کرد. می‌گویند: ما برای مردم کشورمان یک کار، یک خدمت انجام دادیم. و چه چیزی از این بالاتر؟ من هم می‌گویم: دمتون گرم و خداقوت.»
«سید علی صالحی»، بازیگر آشنای سریال‌های تلویزیونی هم که داوطلبانه واکسن کووایران برکت را تزریق کرد. بعد از تزریق واکسن ایرانی کرونا در صفحه شخصی‌اش نوشت: «امروز برای من روز بزرگ و قشنگی بود که با افتخار و اعتماد به‌صورت داوطلبانه در فاز سوم مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت شرکت کردم. با تشکر و خداوقت به همه متخصصان و عوامل تولید واکسن ایرانی و به امید ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس و ریشه دواندن عشق و شادی در همه جهان.»