kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۶۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
سازمان راهداری تشریح کرد

جزئیات اختصاص 30 درصد گازوئیل بیشتر به کامیونداران

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای ترغیب کامیونداران به حمل کالاهای اساسی تا پایان شهریورماه، ۳۰ درصد بیشتر از پیمایش، سوخت یارانه‌‌ای به آنها اختصاص داده می‌شود.



بابک طالبی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درباره کمبود ناوگان حمل گندم از مزارع به سیلوها اظهار کرد: ما در زمینه انتقال کالاهای اساسی از مزارع به سیلوها مشکلی نداریم. عمده مشکلات ما از بنادر به سیلوها یا مراکز مصرف است.۷۰ درصد کالاهای اساسی ما به بندر امام خمینی‌(ره) منتقل می‌شود که برای حل این مشکل، ستادی تشکیل داده‌ایم.
وی درباره افزایش سهمیه سوخت ناوگان باری جاده‌ای گفت: در این طرح تشویقی، ۳۰ درصد سوخت اضافه بر مبنای پیمایش می‌دهیم؛ البته ما معتقدیم ایجاد انگیزه برای رانندگان با افزایش کرایه حمل باید تأمین شود نه با یک کالای یارانه‌ای (گازوئیل).
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره عدم اخذ عوارضی از کامیون‌های حمل چغندر گفت: دستور این کار داده شده است اما چندان منطقی نیست. به جای این کارها، کرایه حمل را افزایش می‌دادند یا میزان معطلی رانندگان در پایانه‌های بندری و انبارهای بنادر را کم می‌کردند.
طالبی افزود: بسیار اتفاق می‌افتد که ۲۴ ساعت رانندگان را در بندر امام خمینی‌(ره) معطل می‌کنند آن هم با بهانه‌های واهی؛ ضمن اینکه پایانه بار بندر امام خمینی‌(ره) کوچک‌ترین امکانات رفاهی را ندارد و راننده باید در گرمای ۵۰ درجه در خودروی خود بماند تا بار به او تحویل داده شود؛ شاید هم نتواند باری دریافت کند.
وی تأکید کرد: ستاد حمل کالاهای اساسی تشکیل شده و مسئول آن هم قرار است یک هفته در بندر امام خمینی‌(ره) بماند تا کار رانندگان را راه بیندازد؛ ما فراخوان به رانندگان برای حمل کالای اساسی داده بودیم اما با این اتفاقاتی که در بنادر رخ می‌دهد، رانندگان دیگر توجهی نمی‌کنند.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: صاحبان بارهای چغندر که کارخانجات قند و شکر هستند، کرایه حمل مناسب و بموقع می‌دهند و به همین دلیل کامیونداران ترغیب به حمل این محصول هستند. تاکنون نیم میلیون تن چغندر با این تعداد کامیون طی یک ماه اخیر جابه‌جا شده است.
طالبی اظهار داشت: صاحبان کالاهای دولتی بیشترین مشکل را برای کامیونداران ایجاد می‌کنند. در حالی که صاحبان کالاهای خصوصی بلافاصله بارگیری کرده و درجا کرایه حمل را به حساب راننده واریز می‌کنند اما در بخش دولتی یا باسکول خراب است یا لودر خراب می‌شود یا تغییر شیفت داریم.