kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۶۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

آواربرداری در مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی آغاز شد

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: کار آواربرداری منازل مسکونی مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های گرمه و جاجرم این استان با استقرار ماشین‌آلات سنگین آغاز شد.
جواد نظری اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام و در این راستا ستاد بازسازی در شهر شوقان شهرستان جاجرم هم مستقر شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی بر اثر زلزله در ۴۷ روستای شهرستان‌های جاجرم و گرمه دچار آسیب و خسارت شده‌اند که از این میزان ۱۲۱ واحد به طور کامل تخریب شده است.
نظری با بیان اینکه بیشتر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده مناطق زلزله از مصالح خشتی و گلی ساخته شده‌اند، گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال به زیر‌ساخت‌های آب، ۱۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های برق و ۶۰ میلیارد نیز به بخش کشاورزی استان وارد شده است.
وی افزود: ۲۱۰ واحد دامداری و ۲ رشته قنات از ناحیه زلزله نیز آسیب دیده است.
وی گفت: در خصوص آب و برق هیچ مشکلی در مناطق زلزله‌زده استان وجود ندارد.
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهر سنخواست و روستاهای اطراف را لرزاند و با گذشت حدود پنج ساعت از نخستین زمین لرزه، ۲ زمین لرزه ۵.۴ و ۴.۲ ریشتری دیگر در بخش‌های سنخواست و شوقان در شهرستان جاجرم به ثبت رسید.