kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امام راحل با ایستادگی در راه حق خودباوری را به مستضعفان جهان آموخت

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرد: امام عزیز ما مرد میدان بود و با مقاومت و ایستادگی در راه حق با قدرت ایمان خود جرأت و خودباوری را به مستضعفان جهان آموخت.

 


به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای قیام 15 خرداد اطلاعیه‌ای صادر کرد.
متن اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بدین شرح است: چهاردهم خردادماه یادآور سالروز عروج ملکوتی امام راحل عظیم‌الشأن حضرت امام خمینی (قدّس الله نفسه الزکیه) است، عالمی بزرگ که یک نهضت دینی را با اعتماد به قدرت پروردگار و باور قلبی به نصرت الهی و اتکا به آموزه‌های اسلام ناب رهبری کرد و نهضت جهانی مستضعفان را برای زمینه‌سازی ظهور حجت حق (ارواحنا فداه) پایه‌گذار شد.
رهبریِ الهی و بی‌نظیرِ این فقیه ربانی، استبداد و خفقان داخلی را در هم شکست و پنجه در پنجه شیطان بزرگ آمریکا انداخت تا به همگان نشان دهد انتظار فرج، در عمل انقلابی و مبارزه است و فرج گشایش فقط با قعود در کنج عزلت محقق نخواهد شد.
در این اطلاعیه آمده است: امروز در آستانه سی و دومین سالگرد عروج ملکوتی آن پیر فرزانه، پاسداشت یاد و خاطره آن امام خوبی‌ها و حرکت در مسیر آرمان‌ها و اصول مکتب مجاهدپرور او، ما را در پیشبرد هرچه بهتر و سریع‌تر اهداف نظام اسلامی یاری خواهد کرد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (قدس سره) و پاسداشت خون شهدای عزیز قیام خونین و حماسه‌ساز پانزدهم خرداد اعلام می‌کند:
امسال سالروز رحلت امام خمینی (قدس سره) مصادف با ایّام شهادت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) است. امام راحل ما آن فقیه آل‌محمد (صلّی الله علیهم اجمعین) حقیقتاً شاگرد مکتب سیاسی و فقهی جعفری بودند و با نهضت خود علیه دستگاه ظلم و ستم شاهنشاهی، سلوک خود در راه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را آشکار کردند. این اطلاعیه می‌افزاید: مکتب امام و اصول انقلاب اسلامی همچنان محور حرکت و پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ملت ما در بیعت و عهدی که با آن عبدِ الهی بسته‌اند استوار و متعهد هستند.
فرزندان قیام 15 خرداد، امروز با سلوک در راه ولایت و اطاعت از ولی‌فقیه، پاسدار ارزش‌ها و رهرو راه خمینی کبیر هستند و این مسیر سعادت را تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولی‌عصر (عجّل‌الله تعالی فرجه الشریف) دنبال خواهند کرد. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای «مدظله‌العالی» امروز معلم بزرگ درس‌های مکتب امام است و حقیقتاً امین و استوار، اندیشه‌ها و آرمان‌های امام و انقلاب را پیگیری کرده و تحقق بخشیده است. امید است در آزمون بزرگ انتخابات که در روزهای آتی پیش‌ِروی ملت ماست درس‌ها و اصول مکتب امام را در انتخاب اصلح به‌کار بگیریم؛ و در عمل، پاسدار خون شهیدان و راه امام باشیم.