kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹

رضایی: با برگرداندن 18 میلیارد دلار رانت یارانه می‌دهیم



محسن رضایی دیگر نامزد انتخابات سیزدهم در صفحه رسمی خود در توئیتر در پاسخ به سوال یکی از مجریان تلویزیون درباره وعده یارانه‌ها مبنی بر اینکه «کسی شنیده این پول‌هایی که میگن پرداخت می‌کنیم از کجا قراره تامین کنند؟» نوشت: «سالانه ده‌ها میلیارد دلار رانت سلطان‌پرور، توسط دولت‌ها ریخت‌وپاش می‌شود که تاثیری هم در قیمت تمام‌شده کالاها ندارد.با برگرداندن فقط ۱۸ میلیارد دلار از رانت‌ها به مسیر منافع ملی، می‌توانیم هم کسری بودجه(۱۰ میلیون دلار)را تراز کنیم، هم یارانه ۴۵۰ هزار تومانی (۸ میلیون دلار) را پرداخت کنیم.»
رضایی همچنین در برنامه رادیویی خود  خاطرنشان کرد: مهار نقدینگی نگه داشتن پول در جایی نیست. پول هیچ جا زندانی نمی‌شود و نمی‌توان مهار کرد. اشتباه دولت این بود که پول را در بانک‌ها برده بود و می‌گفت تورم را کنترل کردم. پول را باید هدایت کرد.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: با ساماندهی شرکت‌های تعاونی، سرمایه‌گذاری و اشتغال بیشتر خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی بیان داشت: ما اکنون می‌دانیم که در چه استانی چه صنعتی باید باشد و چه صنعتی نباید باشد. شهرهای صنعتی مدرن برای تجارت خارجی به وجود خواهیم آورد.
رضایی گفت: از تجارب دنیا و کارشناسان خارجی استفاده می‌کنیم، اما ما نیاز به یک اقتصاد بومی داریم. اقتصاد ملی را از طریق بهبود اقتصاد مردم درست می‌کنیم. معیشت مردم را باید به سرعت حل و فصل کرد.
وی اظهار داشت: قدرت تولید ایرانی‌ها و ذهن‌شان فوق‌العاده است، اما دولت سرکوب می‌کند.