kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

رونمایی صهیونیست‌ها از رئیس‌جدید رژیم صهیونیستی!

 

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی امروز در جلسه‌ای با ۸۷ رأی موافق، رئیس‌سابق حزب کارگر را به عنوان رئیس‌جدید این رژیم و جانشین «رووین ریولین» انتخاب کردند.
«اسحاق هرتزوگ»، رئیس‌سابق حزب کارگرِ رژیم آپارتاید صهیونیستی، دیروز در حالی به عنوان رئیس‌جدید این رژیم معرفی شد که اوضاع سیاسی و امنیتی در این سرزمین اشغال شده بحرانی‌ترین دوره خود را سپری می‌کند. گفتنی است، رژیم آپارتاید در جنگ اخیرش با مقاومت متحمل خسارت‌های بی‌سابقه‌ای شده است؛ این رژیم در بخش‌هایی چون شهر «لُد» نیز دچار هرج و مرج است و گردانندگان رژیم از تشکیل دولت ناتون‌اند و...
«اسحاق هرتزوگ» که هم‌اکنون ریاست سازمان غیردولتی «یهودیان برای اسرائیل» را برعهده‌دارد، پسر «حییم هرتزوگ» رئیس‌سابق این رژیم است. «حییم هرتزوگ» از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۳ به مدت دو دوره، عهده‌دار ریاست این رژیم بود. هرتزوگِ ۶۱ ساله، برای 7 سال آتی جایگزین «رووین ریولین» ۸۱ ساله شده است.
این در حالی است که منابع صهیونیستی، روز چهارشنبه گزارش دادند که «بنی گانتز» وزیر جنگ توافقی جهت ائتلاف با «یائیر لاپید» رئیس‌حزب «یش عتید» و مأمور تشکیل کابینه امضاء کرده است. «یدیعوت آحارانوت» گزارش داده که «گانتز» موافقت کرده لاپید به «رووین ریولین» اطلاع دهد که او از پس تشکیل کابینه وحدت برآمده است. گفتنی است، تا لحظه تنظیم خبر، نخست‌وزیر آتی این رژیم هنوز معرفی نشده است.