kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
دادستان آستارا:

۱۷ نفر از تفرقه‌افکنان بین شهروندان آستارا و اردبیل بازداشت شدند


دادستان آستارا از دستگیری ۱۷ نفر از افرادی که در فضای مجازی و اتفاقات اخیر سعی در ایجاد تفرقه بین شهروندان دو شهر اردبیل و آستارا داشتند خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، یاسر همدمی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: 17 نفر از افرادی که طی چند روز گذشته تحت تأثیر احساسات و اختلاف شخصی اقدام به رفتارهای هنجارشکنانه کرده بودند بازداشت شدند.
دادستان عمومی و انقلاب آستارا افزود: متاسفانه در وقایع اخیر افرادی در دام توطئه‌های تفرقه‌انگیز قرار گرفته‌اند که ناراحتی شهروندان دو شهرستان آستارا و اردبیل را به‌دنبال داشت.
وی با بیان اینکه هرگونه فعالیتی که منجر به اختلاف قومیتی و تفرقه بین اقوام شود منجر به حبس می‌شود گفت: هر کس با قصد ایجاد خشونت یا تنش در جامعه و یا با علم به وقوع آن به قومیت‌های ایرانی یا ادیان الهی یا مذاهب اسلامی توهین کند، چنانچه مشمول حد نباشد و منجر به خشونت یا تنش شده باشد به 2 تا 5 سال حبس محکوم می‌شود.
دادستان آستارا خاطرنشان کرد: هر کسی در فضای مجازی با موضوع ایجاد اختلاف قومیتی و توهین به قومیت‌ها اقدام کند به 5 تا 10 سال حبس محکوم می‌شود.
وی، انتشار هرگونه مطلب علیه نامزدهای انتخاباتی و یا انتشار مطالبی خلاف واقع دال بر انصراف نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی را از مصادیق تخلف انتخاباتی دانست و گفت: نامزدهای انتخاباتی می‌توانند بر اساس قانون از منتشرکنندگان مطالب کذب و خلاف واقع اعلام شکایت کنند.