kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
با حضور وزیر بهداشت

چهار طرح بهداشتی درمانی دزفول افتتاح شد

 


چهار طرح بهداشتی درمانی با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول افتتاح شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: مجتمع زنان و زایمان حضرت زینب(س) دزفول با ۱۱۰ تخت بستری، ۲۷ بلوک زایمانی و سه اتاق عمل تکمیل و بهره‌برداری شد.
علی قمیشی افزود: همه پرسنل این مجتمع برای رفاه حال بیماران زن هستند که در حال حاضر از نیروهای بیمارستان بزرگ دزفول تامین شده‌اند.
وی افتتاح مرکز غربالگری سرطان را از دیگر طرح‌های دزفول دانست و گفت: استقرار اورژانس هوایی با همکاری هوانیروز از دیگر طرح‌هایی است که افتتاح شده و یک هلیکوپتر برای خدمات‌رسانی به بیماران شمال خوزستان مستقر شد.
وی ادامه داد: مرکز دیالیز نیز کاری مشترک با همکاری خیرین است که با ۳۵ تخت بهره‌برداری شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: شهرستان دزفول در حوزه درمان، یک بیمارستان دارد که نیاز است بیمارستان دیگری اضافه شود؛ امیدواریم بیمارستان یا زهرا(س) با کمک بنیاد برکت به زودی افتتاح شود.
مسعود اسدی‌نیا معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این آیین گفت: ساخت مجتمع زنان و زایمان دزفول از سال ۹۶ آغاز شده و در مساحتی حدود ۱۲ هزار مترمربع و زیربنای هشت هزار مترمربع در ۲ طبقه ساخته شده است.
وی افزود: حدود ۴۰۵ میلیارد ریال برای ساخت و ۱۲۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات این مجتمع هزینه شده که شامل ۱۱۰ تخت، ۲۵ تخت اتاق زایمان، اتاق زایمان خصوصی، ۵۷ تخت بستری، ۲ اتاق عمل جنرال، یک اتاق عمل اورژانش، یک اتاق زایمان بی‌درد، داروخانه و رادیولوژی است.
احمد سلمانپور رئیس بیمارستان بزرگ دزفول نیز گفت: مرکز دیالیز دزفول با کمک خیرین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی(ع) به نیت مرحوم محمدعلی معتمد راه‌اندازی شده است.
وی اعتبار هزینه شده برای این مرکز را ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این طرح در مدت ۱۴ ماه در مساحت یک‌هزار و ۹۵۰ مترمربع ساخته شده و شامل ۲ طبقه است که هر طبقه آن ۳۸ تخت دیالیز دارد.
مرکز غربالگری و پیشگیری سرطان نیز با صرف ۶۰ میلیارد ریال در مساحتی حدود ۵۰۰ مترمربع ساخته شده است.
در این آیین همچنین بیمارستان الوار گرمسیری اندیمشک به‌صورت ویدئوکنفرانس توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دزفول نیز بهره‌برداری شد.
ساخت این بیمارستان از سال ۹۱ آغاز شده و برای ساخت آن ۱۱۰ میلیارد ریال و برای تامین تجهیزات آن ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
این بیمارستان در ۲ طبقه در مساحت سه هزار و ۲۰۰ مترمربع ساخته شده؛ پنج پزشک، ۱۸ پرستار، ۶ ماما، سه کارشناسی بیهوشی و سایر پرسنل پشتیبانی در این بیمارستان مستقر می‌شود.
مرکز مهارت بالینی اهواز نیز به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دزفول بهره‌برداری شد.
مرکز مهارت بالینی اهواز در ۲ طبقه و ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخته شده است.