kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
معاون اقتصادی وزیر کشور:

75 درصد از کالاهای اساسی کشور از بندر امام وارد می‌شود

 

معاون اموراقتصادی وزیر کشور با تأکید بر اینکه مشکلی در زمینه تأمین کالای اساسی در کشور نداریم، گفت: به طور تقریبی بیش از ۷۵ درصد از کالاهای اساسی کشور از طریق بندر امام وارد می‌شود.
بابک دین‌پرست با تأکید بر اینکه بندر امام به عنوان یکی از بنادر استراتژیک کشور محسوب می‌شود، افزود: ۷۵ تا ۸۰ درصد کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور از طریق این بندر وارد می‌شوند.
معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه بالغ‌بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار تُن کالای اساسی در انبارهای بندر امام وجود دارد، تصریح کرد: با احتساب کالاهای روی کشتی‌های در حال تخلیه و در بندرگاه حجم این کالاها به چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تُن می‌رسد.
دین‌پرست با ‌اشاره به اینکه مشکلات اداری در بندر امام وجود دارد که مهم‌ترین آن تأمین کامیون برای حمل کالاهای اساسی است، تأکید کرد: کمبود کامیون مهم‌ترین مشکل مطرح شده که مقرر شد که با صدور فراخوانی این مشکل حل شود.
معاون اقتصادی وزیر کشور، به صدور ابلاغیه گمرک ایران به ناظر گمرکات استان خوزستان ‌اشاره کرد و گفت: استاندار خوزستان باید با جدیت کامل پیگیری لازم را انجام داده و مشکلات موجود در این زمینه را رفع کند.
وی با ‌اشاره به اینکه ۴۰ درصد از کالاهای اساسی توسط شرکت‌های دولتی واردات شده‌اند، تأکید کرد: در حال حاضر درخصوص کالاهای اساسی کمبودی وجود ندارد و دولت با وجود همه محدودیت‌های مالی که برای تأمین ارز مورد نیاز داشته ولی اعتبار مورد نیاز را تأمین کرده است؛ همچنین مشکلی در زمینه تأمین کالای اساسی در سطح کشور ندارد.