kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

خواندنی از ورزش ایران

 

*در آستانه فرارسیدن ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) صبح دیروز سه شنبه مسعود سلطانی‌فر به همراه معاونان وزارت ورزش مدیران و تعدادی از رؤسای فدراسیون‌ها با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب تجدید میثاق کردند.در این مراسم که مدیران کمیته ملی المپیک نیز حضور داشتند.
*تیم ملی سافت بال زنان استرالیا به عنوان اولین تیم و گروه شرکت‌کننده برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو از طریق فرودگاه بین‌المللی ناریتا وارد کشور ژاپن شدند. قرار است بعد از ۳ روز قرنطینه در هتل و انجام تست‌های مربوطه، اعضای تیم ملی سافت بال زنان استرالیا تمرینات ورزشی خود را برای حضور در المپیک شروع کنند. واکسیناسیون تمام ورزشکاران و همراهان کاروان استرالیا برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو انجام شده است و تمام تدابیر لازم برای ایمنی و امنیت افراد ‌اندیشیده شده است. تیم سافت بال زنان استرالیا قرار است به منظور آمادگی بیش‌تر، چند دیدار دوستانه نیز در کشور ژاپن برگزار کند.
*در حالی که اکثر ورزشکاران برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو واکسینه خواهند بود، نگرانی‌ها در مورد حضور هواداران در ورزشگاه‌ها و سالن‌های مسابقات ادامه دارد. یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن که به دلیل شرایط کند واکسیناسیون در کشورش مورد انتقاد قرار گرفته است، اعلام کرده است که هواداران ژاپنی می‌توانند به عنوان تماشاگر در ورزشگاه‌ها و سالن‌ها حضور داشته باشند. مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک توکیو شرط داشتن برگه واکسن و تست منفی کرونا را مجوز ورود به محل‌های برگزاری رقابت‌ها اعلام کردند.
*وزیر ورزش و جوانان در حکمی محمود رشیدی را به عنوان رئیس‌فدراسیون دوچرخه‌سواری منصوب کرد.
*علیرضا رباط مرادی آزادکار سابق کشتی ایران در دهه ۸۰ بر اثر ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.رباط مرادی مدال‌های نقره جام دانکلوف، برنز تورنمنت ایتالیا و برنز جایزه بزرگ باکو در سال ۲۰۰۸ را در کارنامه خود داشت.وی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی در سال ۸۴ با شکست حمید سیفی و طهماسبی و در غیاب علیرضا حیدری به عنوان قهرمانی وزن ۹۶ کیلوگرم کشتی آزاد رسید. سرویس ورزشی کیهان این ضایعه را به خانواده مرحوم رباط مرادی و جامعه کشتی ایران تسلیت می‌گوید.
*رئیس‌فدراسیون جهانی تکواندو، سیدمحمد پولادگر را به عنوان ناظر فنی مسابقات قهرمانی آسیا در سه بخش پاراتکواندو، پومسه و کیوروگی منصوب کرد. مسابقات قهرمانی آسیا در سه بخش پومسه، پاراتکواندو و کیوروگی از 24 تا 28 خردادماه به میزبانی «بیروت» لبنان برگزار می‌شود.