kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کاغذ از ردیف ارز 4200 تومانی خارج شده است

 

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مشکل حوزه کاغذ ارز است، گفت: کاغذ از ردیف ارز ۴۲۰۰ تومان خارج شده و معاونت مطبوعاتی ساختاری برای واردات، صادرات و توزیع کاغذ ندارد.
«محمد خُدادی» در ارتباط تصویری با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان همدان که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: ۱۳ هزار رسانه و ۵۰ هزار مدعی خبرنگاری در کشور داریم و پنج هزار نفر از خبرنگاران آزاد که در رسانه‌های مختلف مشغول به کار هستند بیمه شده‌اند اما با این آمار و رشد کمی رسانه‌ها عملاً هر کاری در این حوزه با مشکلات مختلفی مواجه است.
وی ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی، خاطرنشان کرد: با انجام هماهنگی‌های لازم و ارائه اولویت‌های آموزشی توسط خانه مطبوعات، کلاس‌های این دوره در روزهای آینده برگزار خواهد شد.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: به هرحال واقعیت ماجرا این است که شاخص دریافت کاغذ تغییر کرده و در حال حاضر نشریه‌ای که ۸۰ درصد انتشار دارد، کاغذ دریافت می‌کند.
وی همچنین از تهیه فهرست خبرنگاران شاغل در رسانه‌های مختلف بر اساس اولویت، برای دریافت واکسن کرونا خبر داد و تاکید کرد: از هیچ اقدامی برای حمایت از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای کشور دریغ نخواهیم کرد.