kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶

همتی: به خاطر برجام مدیون آقای روحانی هستم

عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اظهار داشت: من آمده‌ام ۴ سال رییس جمهور باشم، روسای جمهور برای ۸ سال می‌آیند و ۴ سال اول، به فکر اصلاحات اقتصادی نیستند.


وی با بیان اینکه «باید فساد را از ریشه خشکاند» گفت: اجازه رانتخواری نمی‌دهم، همانطور که در بانک مرکزی به کسی باج ندادم.
همتی با اشاره به اینکه « اثر تحریم‌ها بیش از 50 درصد است» گفت: ما نمی‌توانیم این انزوای اقتصادی که از خارج به ما تحمیل کرده‌اند و این انسدادی که در داخل ایجاد کرده‌اند را ادامه بدهیم و باید با تعامل این را حل کنیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه «دلیل سقوط بازار بورس را تا کنون نگفته‌ام» گفت: بازار بورس را نمی‌توان سه روزه احیا کرد.
همتی همچنین در مطلبی با اشاره به عزل خود از سمت ریاست کل بانک مرکزی نوشت: کنارگذاشتن بنده از اختیارات رئیس جمهور است. بابت اعتمادشان به‌خصوص در یکسال اول خدمتم متشکرم. وظیفه من دفاع از اصلاح روندهای اشتباه و مخالف رویه علم اقتصاد است. امیدوارم بابت این انجام وظیفه از من مکدر نشده باشند. من هم مثل همه مردم بخاطر دفاع ایشان از برجام مدیون ایشانم.
همتی یکشنبه پس از دومین حضور خود در ساختمان صدا برای ضبط دومین برنامه تبلغاتی رادیویی در جمع خبرنگاران هم گفته بود: برنامه من این است که تورم را در دوره ۴ ساله به دامنه ۸ تا ۱۲ درصد برسانم.