kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
برای نخستین بار در کشور:

خطوط فرآوری منیزیت در البرز ساخته شد

برای نخستین بار در کشور خطوط فرآوری منیزیت با صرفه‌جویی ۱۰ میلیون یورویی توسط یک شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی علم و فناوری خوارزمی ماهدشت استان البرز طراحی و ساخته شد.


مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کیمیا ماشین البرز طراح و سازنده خطوط فرآوری منیزیت در گفت‌و‌گو با ایرنا عنوان کرد: با توجه به اینکه منیزیت پرعیار برای استفاده در فرآورده‌های نسوز در معادن ما کمیاب و نایاب شده به این منظور این اقدام که در واقع احیای غیر مستقیم معادن منیزیت کشور است توسط این شرکت انجام می‌شود.
افشین مسگر با بیان اینکه تولید این دستگاه‌ها صدها میلیون دلار ارزش افزوده و صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه دارد افزود: تاکنون تنها هفت درصد از معادن کشور کشف شده که از این میزان حدود سه تا چهار درصد از آنها در حال بهره‌برداری هستند، این در حالی است که معادن کشف شده کم عیار و برای استفاده از صنایع نسوز کشور بایستی منیزیت موجود در آنها پر عیار که این اقدام اکنون به همت جوانان و متخصصان ایرانی محقق و در حال اجرایی شدن است.
مسگر اظهار داشت: این خط با رقمی حدود یک میلیون یورو طراحی و نصب می‌گردد.
وی با بیان اینکه این تکنولوژی به راحتی از معدنی به معدن دیگر با هدف پرعیارسازی منیزیت موجود در آنها قابل انتقال است خاطر نشان کرد: این خطوط قابلیت 100تن در ساعت خوراک ورودی را دارا می‌باشند.
این شرکت با توان متخصصان داخلی و بهره‌گیری از تخصص جوانان این مرز و بوم برای نخستین بار در کشور هفت دستگاه خط تولید کرده است.