kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹

تروریست‌های موتورسوار در نیجریه ده‌ها دانش‌آموز را ربودند

 

در ادامه ناامنی‌ها در نیجریه، مهاجمان مسلح موتورسوار با حمله به یک مدرسه در شمال این کشور، ده‌ها دانش‌آموز را ربودند و با خود بردند.
کشور نیجریه طی ماه‌ها و سال‌های اخیر شاهد حملات پی‌در‌پی گروه‌های تروریستی به مردم و دانش‌آموزان بوده است. این گروه‌ها که تکفیری و شاخه داعش و القاعده در غرب آفریقا هستند، با حمله به مناطق مختلف نیجریه، از مردم باج‌گیری می‌کنند.
در همین رابطه، بار دیگر پلیس و مقامات دولتی نیجریه از یک آدم‌ربایی جدید در این کشور خبر دادند. به گفته آن‌ها، یک گروه مسلح ده‌ها دانش‌آموز را از یک مدرسه اسلامی در شمال نیجریه ربودند.
به گزارش «الجزیره»، دولت ایالتی نیجر در توئیتر خود اعلام کرد، ۲۰۰ کودک هنگام حمله در مدرسه بودند و تعداد تایید نشده‌ای از آنها ربوده شدند.
این آدم‌ربایی در حالی انجام شد که یک روز قبل از آن، ۱۴ دانشجوی دانشگاهی در شمال غرب نیجریه بعد از ۴۰ روز اسارت آزاد شده‌اند.
یک سخنگوی پلیس این ایالت طی بیانیه‌ای اعلام کرد، مردان مسلح موتورسوار به شهر کوچک «تگینا» در منطقه «رافی» حدود ساعت سه بعدازظهر یکشنبه (به وقت محلی) حمله کردند. وی افزود، مهاجمان با تیراندازی بی‌هدف، تعداد نامشخصی از دانش‌آموزان
را ربودند.
طبق گزارش‌ها، یک نفر در جریان این تیراندازی‌ها کشته و یک نفر دیگر نیز به شدت مجروح شد.صاحب مدرسه که شاهد این آدم‌ربایی بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تخمین زد، شمار دانش‌آموزان ربوده شده، حدود ۱۵۰ نفر است.
یکی از مسئولان مدرسه که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفت، مهاجمان ابتدا بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز را با خود بردند، اما بعدا بچه‌های کم سن و سال را پس فرستادند.
به گزارش فارس گروه‌های مسلح در ماه‌های اخیر بارها برای باج‌گیری، به مدارس و دانشگاه‌ها در شمال نیجریه حمله کرده‌اند و از ماه دسامبر(آذر) تاکنون، بیش از ۷۰۰ نفر را ربوده‌اند. آن‌ها هر روزه با غارت روستاها، دزدیدن احشام و آدم‌ربایی برای دریافت باج، مردم مناطق شمالی و مرکزی نیجریه را وحشت‌زده می‌کنند.