kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
حماس اعلام کرد:

کارخانه‌ها در غزه تولید انبوه موشک را از سر گرفتند

یک مقام ارشد حماس گفت، کارخانه‌های تولید موشک در نوار غزه، کار خود را برای تولید هزاران موشک از سر گرفتند.

 


«فتحی حماد»، عضو دفتر سیاسی حماس، شامگاه یکشنبه گفت: کارخانه‌ها و کارگاه‌های ما کار تولید هزاران موشک را از سر گرفتند، تا گردن‌کشی [بنیامین] نتانیاهو [نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی] را در قدس و تل‌آویو متوقف کنند.
«یحیی سنوار»، رئیس‌حماس در غزه، نیز دیروز تأکید کرد: «گزینه جنگ علیه اسرائیل و اقدامات تبعیض‌آمیزش علیه فلسطینی‌ها، هنوز پابرجاست. اما فلسطینی‌ها به دنبال جنگ نیستند، چرا که جنگ هزینه‌های سنگینی دارد.
اما این جنگ تا ابد ادامه خواهد داشت، چرا که اسرائیل زمین‌های ما را اشغال و مردم ما را آواره کرده است و همچنان دست به کشتار می‌زند.» گفتنی است، عملیات اخیر نیروهای مقاومت که «شمشیر قدس» نام داشته است، این بار به طور ویژه، هیمنه پوشالی رژیم آپارتاید اسرائیل و گنبد آهنینِ کذایی‎اش را با چالش جدی مواجه کرد.
درگیری رژیم آپارتاید صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. طی این درگیری،‌ که تا بامداد روز جمعه دو هفته پیش در جریان بود، رژیم صهیونیستی با هجوم به مناطق مسکونی نوار غزه، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید. گروه‌های مقاومت فلسطین هم در پاسخ به این جنایت‌ها، مواضع رژیم صهیونیستی را هدف حملات گسترده موشکی قرار‌دادند.
در یورش وحشیانه صهیونیست‌ها، ۲۴۸ فلسطینی، از جمله ۶۶ کودک، به شهادت رسیده و بیش از 2000 نفر مجروح شدند. به گزارش فارس، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، در جریان بمباران 12 روزه غزه از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی، اعضای 19 خانواده فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. دو سازمان حقوق بشری نیز گفته‌اند، رژیم صهیونیستی از زمان یورش به غزه، مانع خروج بیماران سرطانی از این منطقه و انتقال به بیمارستان‌های فلسطینی در قدس و کرانه باختری می‌شود.
البته، این‌ها تنها بخشی از جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی است.
افتتاح سفارت امارات در تل‌آویو
خبر دیگر این ‌که، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد، با برافراشته شدن پرچم امارات در کنار پرچم اسرائیل، سفارت ابوظبی در تل‌آویو روز یکشنبه رسما آغاز به کار کرد.
دفتر سفارت امارات در ساختمان بورس اوراق بهادار تل‌آویو، که میزبان چندین شرکت فناوری این رژیم است، قرار دارد. امارات با این اقدام خود، رسماً بر جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین، خط کشید.
گفتنی است، مراسم امضای توافقنامه
عادی ‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، 25 شهریور 1399 و به میزبانی کاخ سفید برگزار شد. به موجب این توافق، امارات متعهد به برقراری روابط دیپلماتیک، تجاری و اقتصادی با رژیم صهیونیستی شد. پیش از این، قرار بود سفارت امارات در تل‌آویو ابتدای سال جاری میلادی افتتاح شود.
درگیری داخلی صهیونیست‌ها
رژیم صهیونیستی از درون دچار بحران شدید شده است. از یک سو، «نفتالی بنت» رهبر حزب راستگرای یامینای رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه در سخنرانی گفت که نتانیاهو هیچ گزینه‌ای برای تشکیل کابینه جناح راستی نداشته و سخنان نتانیاهو کاملا
دروغ است.
از سوی دیگر، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از سخنرانی بنت، گفت که بنت در حال گمراه کردن اسرائیلی‌هاست. نتانیاهو که خود را رهبر احزاب راست‌گرا می‌داند، مدعی شد که بنت در حال انجام کلاهبرداری قرن بوده و رهبر حزب راستگرای «یامینا» تنها به دنبال نخست‌وزیر شدن است.
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز دیروز اعلام کرد که نزدیک شدن رقبای نتانیاهو به پایان دادن حکومت او، در صورت تحقق و موفقیت، ماهیت درگیری میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها را تغییر نخواهد داد.