kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۳۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 

دعوت از 19 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتسال
سومین اردوی تیم ملی فوتسال در سال جاری از امروز به میزبانی جزیره کیش برگزار می‌شود. این اردو تا پانزدهم خرداد ادامه خواهد داشت. تیم ملی فوتسال ایران شهریور امسال در مسابقات جام جهانی فوتسال در لیتوانی شرکت می‌کند و کادرفنی تیم ملی در صدد شناخت ۱۴ مسافر نهایی این بازی‌هاست. برای این اردوی پنج روزه از ۱۹ بازیکن به شرح زیر دعوت شده است:آذربایجان غربی: سالار آقاپور،بوشهر: علیرضا صمیمی،تهران: مهدی جاوید، محمدرضا سنگ سفیدی، باقر محمدی،خراسان رضوی: علی ابراهیمی،خوزستان: فرهاد توکلی، بهزاد عظیمی،قزوین: محمد نجف زنگی، سعید مومنی، علی رستمی،قم: اصغر حسن‌زاده، طاها نعمتیان،کرمان: میثم خیام،لرستان: مسلم اولاد قباد،مازندران: سعید احمد عباسی، کیانوش شیرپور،مرکزی: محمد شجری، رضا سپندار.
3 تیرماه؛ قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022
تاریخ قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر مشخص شد.به گزارش سایت «اسپورت» عراق، کنفدراسیون فوتبال آسیا تاریخ قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین را اعلام کرد.طبق اعلام این رسانه عراقی قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روز پنجشنبه 24 ژوئن(3 تیرماه) به میزبانی مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور برگزار می‌شود.
حمایت از قدس در فینال جام حذفی سوئد
بازیکنان تیم فوتبال‌هاماربی سوئد بعد از قهرمانی در جام حذفی این کشور از مردم فلسطین حمایت کردند.زلاتان ایبراهیموویچ ستاره سوئدی میلان در سال 2019 بیش از نیمی از سهام باشگاه‌هاماربی سوئد را خریداری کرد تا مالک جدید این باشگاه سوئدی شناخته شود.تیم فوتبال‌هاماربی یکشنبه شب گذشته در فینال جام حذفی سوئد موفق شد قهرمان شود. بازیکنان باشگاه زلاتان بعد از این قهرمانی در مراسم اهدای جام، پرچم فلسطین را در حمایت از مردم مظلوم این کشور در قبال تجاوزهای وحشیانه اخیر صهیونیست‌ها به اهتزاز درآوردند.پیش از این هم ستاره سرشناس فوتبال از جمله پل پوگبا‌هافبک منچستریونایتد و ریاض محرز ستاره منچسترسیتی، در حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت اشغالگران پرچم فلسطین را به نمایش گذاشته بودند.
آذری: همیشه چند جریان به دنبال تغییرات هستند
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان به حمایت از کادر فنی و بازیکنان این تیم پرداخت و گفت که برای بهبود اوضاع سرخپوشان اهوازی احساسی تصمیم‌گیری نخواهد کرد.سعید آذری درباره اینکه عده‌ای از هواداران اهواز در فضای مجازی درخواست جدایی و استعفای جواد نکونام را داشته‌اند، گفت: همان‌طور که گفتم هواداران منطقی ما به خوبی می‌دانند در این هفت هشت سال چه اتفاقاتی در اینجا (اهواز) رخ داده است و چه کسانی همیشه به دنبال منافع‌شان بوده‌اند. من آن‌قدر تجربه دارم که درگیر احساسات نشوم. برخی مسائل مجازی روی کار ما تأثیر نمی‌گذارد. در اهواز جریاناتی چندگانه همیشه به دنبال تغییرات در فولاد هستند، اما خیلی از این کار‌ها از حب علی نیست و از بغض معاویه است. این افراد برای باشگاه و هواداران واقعی شناسایی شده‌اند، اما تا وقتی ما اینجا هستیم سعی می‌کنیم با ثبات و رعایت مسائل اخلاقی کارمان را در جهت منافع باشگاه انجام دهیم، نه منافع افرادی محدود.
تیم فولاد که تا روز 18 خرداد تمرینات خود را تعطیل کرده است قصد دارد در تهران اردوی خود را برپا کند. فولادی‌ها در اردوی یک هفته‌ای خود قصد دارند دو بازی تدارکاتی هم انجام دهند.
دلایل جدایی کریمی از تراکتور مشخص شد
مشاور فنی تراکتور به دلایلی از این تیم جدا شد. فیروز کریمی که حدود دو هفته قبل طبق نظر رسول خطیبی به عنوان مشاور به کادرفنی تیم تراکتور اضافه شده بود در دیدار این تیم مقابل ماشین‌‌سازی که با برتری دو بر صفر سرخ پوشان تبریزی به اتمام رسید شرکت نکرد.البته طبق شنیده‌ها کریمی دیگر قرار نیست به همکاری‌اش با تراکتور ادامه بدهد که این موضوع دلایل زیادی دارد. ظاهرا اختلافات مالی کریمی با باشگاه تراکتور و اینکه مبلغ مدنظر طرفین برای قرارداد اختلاف زیادی داشته یکی از مهم‌ترین دلایل جدایی کریمی تراکتوری‌ها است.همچنین با توجه به فعالیت کریمی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی وی فرصت چندانی برای سفر به تبریز و حضور در تمرینات تراکتور نداشت که این موضوع هم در پایان همکاری‌اش با خطیبی نقش تأثیرگذاری داشته است.