kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸
افشای برخی حقایق نگران‌کننده از سوی 3 عضو مستعفی هیئت‌مدیره

مددی با اصرار معاون وزیر ورزش مدیرعامل شد باشگاه استقلال چه زمانی به آرامش می‌رسد؟!

اعضای مستعفی هیئت‌مدیره باشگاه استقلال در نامه‌ای که برای وزیر ورزش ارسال کرده‌اند، به برخی حقایق تلخ این باشگاه که منجر به استعفایشان شده اشاره و دلیل کناره‌گیری‌شان را اعلام کردند.


حمیدرضا آصفی، مهدی عبدیان و حجت نظری سه عضو باقی مانده از هیئت‌مدیره استقلال پس از کش و قوس‌های فراوان دیروز از سمت خود استعفا کردند و متن استعفای خود را در نامه‌ای به وزیر ورزش ارائه دادند.
مدیرعاملی با اصرار معاون وزیر
اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال نامه خود را با اعلام رسمی مخالفت شان با مدیرعاملی مددی از ابتدا شروع کرده و عنوان داشته‌اند «علیرغم عدم موافقت این‌جانبان با مدیرعامل آقای احمد مددی، بنا به اصرار یکی از معاونین جناب‌عالی ایشان مشغول به کار شدند». همچنین از نظر اعضای هیئت‌مدیره احمد مددی توانایی مدیریت باشگاه استقلال را نداشته و در نتیجه سوء مدیریت ایشان، خسران بزرگی برای تیم استقلال و لطمات روحی برای هواداران حاصل شده است.
استعفاهای قبلی هیئت‌مدیره
امضاء کنندگان این نامه با اشاره به استعفاهای قبلی‌شان در مقاطع مختلف، عنوان داشته‌اند که تنها خصوصی ‌سازی مانع از قبول این استعفاها شده بود و همچنین معتقد هستند در این مقطع که استقلال در موقعیتی تاریخی است و مدیرعامل بیش از آن‌که به فکر مسئولیت خویش باشد، درصدد تخریب هیئت‌مدیره و حفظ افراد فاسد (به زعم هیئت‌مدیره) در ساختار استقلال است.
ابهامات مالی مدیرعامل
آنها همچنین به ابهامات مالی مدیرعامل اشاره کرده‌اند و مدعی شدند که مدیرعامل حاضر به ارائه گزارش‌های مکتوب و شفاف مالی به هیئت‌مدیره باشگاه نبوده است. و حتی در بخشی از این نامه به اعتراف یک پیشکسوت برای دریافت ۱۲۰ میلیون از یک بازیکن رده امید به منظور رد کردن نام وی پرده برداری می‌کنند.
عدم تمدید با بازیکنان
یکی دیگر از انتقادات تند هیئت‌مدیره نسبت به عملکرد مدیرعامل، امتناع وی از درخواست هیئت‌مدیره مبنی بر شروع تمدید با بازیکنان پیش از حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا می‌باشد. همچنین اعضای هیئت‌مدیره با صراحت از سنگ‌اندازی در تمدید قرارداد با میلیچ می‌کنند.
آنها همچنین از حضور مدیرعامل در عربستان با عنوان «حضور بی‌دستاورد مدیرعامل» صحبت کرده و از استخدام اقوام نزدیک وی نیز در باشگاه صحبت می‌کنند.
اعضای هیئت‌مدیره عنوان می‌دارند در این مدت بارها از وزیر ورزش خواهان برکناری مدیرعامل شده‌اند که هرگز به این درخواست‌ها توجه نشده است؛ و با توصیه‌های وزیر ورزش هرگز این مسائل رسانه‌ای نشده است.
پیروز احتمالی از کدام طرف خواهد بود؟
البته اگر چه وزارت ورزش دیروز با واکنشی سراسیمه به انتشار متن نامه استعفای اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال سعی کرد فعلا قائله را بخواباند اما به نظر می‌رسد سه عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال که در غیاب خلیل‌زاده دیگر عضو بازداشت شده این جمع دست به یک کار انتحاری برای برکناری مدیرعامل زده‌اند، در این جنگ پیروز بشوند.
احمد مددی مدیرعامل فعلی استقلال 165 روز پیش با امضای تعهدنامه‌ای عجیب که نشان می‌داد او چقدر به حضور در این پست علاقه مند است، کارش را به عنوان مدیرعامل در جمع آبی‌ها شروع کرد و در شرایطی یکه به نظر نمی‌رسید از تجربه و کیاست لازم برای این پست برخوردار باشد، برای مدتی سکان این کشتی را برعهده گرفت.سیاستی که البته قبلا نیز به صورت جدی از سوی وزارت ورزش تعقیب شده و مدیرانی با سوابق نه چندان درخشان اما به واسطه یک آشنایی یا دوستی خاص در استقلال کار را در دست گرفته‌اند.
چند کلید واژه در متن استعفا
آنچه که از متن نامه دیروز اعضای هیئت‌مدیره
برمی‌آمد، اختلاف شدید بین اعضای تأثیرگذار باشگاه است. افرادی که قاعدتا باید حرکتشان در یک سمت و سو و در جهت رفع مشکلات جاری و مسائل کلی تیم باشد اما آن‌قدر با هم اختلاف دارند که دیگر در متن استعفا از الفاظی استفاده می‌کنند که می‌تواند برایشان عواقب حقوقی جدی در پی داشته باشد. در نامه‌ای که اعضای هیئت‌مدیره استقلال به وزیر ورزش نوشته‌اند، چند کلید واژه وجود دارد. اول اصرار مهدی علی نژاد معاون وزارتخانه به حضور مددی، دوم انجام برخی اعمال از سوی مدیرعامل که
شرم‌آور توصیف شده و سوم اشاره به اطرافیان مددی در یک جا با صفت فاسد از آنها یاد شده که این مسئله هنوز پاسخی از سوی مددی نداشته است.
در عین حال به نظر می‌رسد بهانه این ماجراهای جدید، حضور ناصر فریادشیران در آکادمی باشگاه استقلال باشد و جدیتی که اعضای هیئت‌مدیره به برکناری او دارند و مقاومتی عجیب از سوی مددی که قصد ندارد به این مهره کلیدی خود دست بزند.اما در شرایطی که جنگ مدیریتی در استقلال در نقطه اوج خود قرار گرفته، با نامه‌ای که از سوی وزارت خانه و در رسانه‌این مجموعه منتشر شده، احتمالا باید کار مددی را در استقلال تمام شده دانست چرا که تنها راه باقی مانده، انتخاب یکی از طرفین درگیری است و اگر وزارت خانه استعفای سه عضو هیئت‌مدیره را می‌پذیرفت، به این معنا بود که در این مناظره حق را به مددی داده است اما آنچنانکه گفته شد، ظاهرا انتخاب وزارت خانه گروه دیگر بوده است.
عدم توجه به صحبت‌های دلسوزان واقعی باشگاه
در این شرایط افراد نزدیک به باشگاه، در انتظار شنیدن اسم جدیدی برای مدیریت باشگاه استقلال هستند که کاش این اتفاق چند ماه زودتر رقم می‌خورد. وقتی که دلسوزان واقعی باشگاه و رسانه‌ها از لزوم حضور فردی با تجربه کافی و مقبولیت در نزد هواداران صحبت می‌کردند. انتخاب وزارت خانه البته طبق همیشه کسی بود که هیچ کمکی به بهبود تصویر مخدوش رئیس‌مجمع استقلال در جمع هواداران نکرد.
آیا وزیر ورزش که در آستانه پایان دوره کاری خود قرار دارد، این بار تصمیم درستی می‌گیرد یا دوباره کار بر عهده افرادی خواهد بود که چندی دیگر خبر استعفا یا برکناری‌شان می‌آید و هواداران دوباره این سؤال را مطرح می‌کنند آمدنش بهر چه بود؟
به هر حال آنطور که از شواهد و قرائن مشخص است با مخالفت وزیر ورزش و جوانان با اعضای هیئت مدیره استقلال، آنها موظف هستند به کار خود ادامه داده و قرار است سلطانی فر بعد از بازگشت سفر از کیش مشکلات را مورد بررسی قرار بدهد و تصمیم نهایی خود را اتخاذ کند.