kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷

اخبار کوتاه از فوتبال

مخالفت هیات‌مدیره پیکان با استعفای تارتار

هیئت‌مدیره باشگاه پیکان با استعفای مهدی تارتار مخالفت کرد.بعد از صدور حکم انضباطی درباره دیدار پیکان و سایپا و 3 بر صفر شدن این مسابقه در رای اولیه مهدی تارتار سرمربی پیکان از سمتش کناره‌گیری کرد و در تمرینات روزهای گذشته نیز غایب بود.از این رو اعضای هیئت‌مدیره باشگاه پیکان برای بررسی اتفاقات و همچنین موضوع کناره‌گیری تارتار تشکیل جلسه دادند و در این جلسه رای به ادامه فعالیت سرمربی خود دادند.مدیران باشگاه پیکان ضمن اعلام حمایت از مهدی تارتار و مخالفت با استعفای این مربی، از او خواسته‌اند به تمرینات تیم برگردد و فعالیتش را از سر بگیرد.
جریمه مالی فولادی‌ها پس از شکست مقابل سایپا
در دو دیدار معوقه تیم‌های تراکتور و سایپا به ترتیب مقابل ماشین ‌سازی و فولاد به برتری دست یافتند.
در دیداری معوقه از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، تراکتور به مصاف ماشین ‌سازی رفت و با دو گل پیروز شد. سامان نریمان جهان(34) و میلاد فخرالدینی(75) برای تراکتور در این دیدار گلزنی کردند.شاگردان خطیبی با این پیروزی 33 امتیازی شدند و تا رده ششم صعود کردند.ماشین ‌سازی هم که در ریل ناکامی گام برمی‌دارد و با 11 امتیاز قعرنشین است همچنان یکی از کاندیدای اصلی سقوط به شمار می‌رود.
در دیگر دیدار سایپا میزبان فولاد بود و با نتیجه دو بر یک پیروز شد. مجید علیاری(77)‌، مهرداد حیدری(87) برای سایپا و فرشاد احمدزاده(90) برای فولاد گلزنی کردند. شاگردان کمالوند با این برد 25 امتیازی شدند و در رده سیزدهم قرار دارند.فولاد با نکونام هم می‌توانست در صورت پیروزی تا رده‌های بالای جدول صعود کند اما شکست خورد و با 31 امتیاز در رده هفتم باقی ماند. پس از این بازی و با پیشنهاد باشگاه فولاد خوزستان و تصویب هیئت‌مدیره، با توجه به نتایج تیم بزرگسالان در مسابقات اخیر، تمامی اعضای این تیم شامل بازیکنان و کادرفنی به میزان 15درصد از کل مبلغ قراردادشان جریمه شدند.البته صورت جبران نتایج در بازی‌های آینده، جریمه در نظر گرفته شده قابل بررسی و تجدید نظر خواهد بود.
دومین قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا
مردان توماس توخل به سومین پیروزی متوالی خود در فصل
۲۱-۲۰۲۰ مقابل منچسترسیتی دست یافتند و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا
شدند.
فینال لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 23:30 شنبه شب گذشته‌، در ورزشگاه دراگائوی پورتو بین تیم‌های منچسترسیتی و چلسی برگزار شد که چلسی با پیروزی یک بر صفر در این فینال تمام انگلیسی، قهرمان مسابقات شد.کای‌هاورتز در دقیقه 43 دروازه سیتیزن‌ها را گشود تا چلسی پس از قهرمانی سال 2012، برای دومین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تاج‌گذاری کند. منچسترسیتی پیش از این جام قهرمانی لیگ برتر و جام اتحادیه انگلیس را بالای سر برده بود و به کسب سه‌گانه امیدوار بود، اما پپ گواردیولا سومین شکست متوالی خود را در این فصل مقابل چلسی متحمل شد تا پس از دو قهرمانی با بارسلونا، در حسرت فتح جام مهم‌ترین عنوان باشگاهی باقی جهان بماند. ماتئو لاهوس داور این مسابقه بود و به ایلکای گوندوگان و گابریل ژسوس از من‌سیتی و آنتونیو رودیگر از چلسی کارت زرد نشان داد. لاهوس در دقیقه 60 و پس از برخورد توپ با کتف ریس جیمز در محوطه جریمه آبی‌پوشان، به شدت مورد اعتراض بازیکنان منچسترسیتی قرار گرفت که پس از بررسی صحنه توسط کمک داور ویدئویی، مشخص شد که تشخیص داور در عدم اعلام پنالتی، درست بوده است.این مسابقه همچنین دارای یک تعویض اجباری برای هر تیم بود. تیاگو سیلوا در دقیقه 39 آسیب دید و جای خود را به آندره‌آس کریستنسن داد. همچنین کوین دی‌بروینه در دقیقه 59 پس از برخورد شدید با رودیگر، به شدت مصدوم شد و زمین را با چشمانی اشک‌بار ترک کرد تا ژسوس به جای او وارد زمین شود.در نیمه دوم توپ و میدان بیشتر در اختیار شاگردان گواردیولا بود، اما در دقیقه 73 چیزی نمانده بود دروازه آنها روی ضدحمله آبی‌های لندن و ضربه نهایی کریستین پولیشیچ باز شود که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.دیگر نکته قابل توجه این مسابقه، دقیقه 77 بازی بود که سرخیو آگوئرو در آخرین مسابقه خود با پیراهن منچسترسیتی، به جای رحیم استرلینگ وارد زمین شد.