kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷

۱۰ تیرماه زمان برگزاری مراسم بدرقه کاروان ورزش ایران در المپیک

بنا به پیشنهاد ستاد فرهنگی المپیک و با در نظرگرفتن زمان هفته المپیک، مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بازی‌های توکیو ۱۰ تیرماه در اراضی عباس‌آباد برگزار خواهد شد.

کمیته ملی المپیک قصد دارد برنامه‌های هفته المپیک در سال جاری را ویژه‌تر و گسترده‌تر از هر سال برگزار کند تا در آستانه بازی‌های المپیک، گامی بلند در جهت ایجاد فضای المپیکی برداشته شود. بر همین اساس با پیشنهاد ستاد فرهنگی توکیو که مجری فعالیت‌های فرهنگی کاروان اعزامی به توکیو است، برنامه‌های این هفته به گونه‌ای پیش‌بینی شده که حُسن ختام آن بدرقه این کاروان و برگزاری مراسم ویژه برای آن باشد.
۲۳ ژوئن مصادف با ۲ تیرماه روز جهانی المپیک است اما بر اساس پیشنهاد مطرح شده، ۵ تا ۱۰ تیرماه ویژه اجرای برنامه‌های هفته المپیک در نظر گرفته شده است تا روز پایانی یعنی ۱۰ تیرماه هم به برگزاری مراسم بدرقه کاروان ایران اختصاص پیدا کند.
قرار است این مراسم با حضور ورزشکاران المپیکی و مربیان‌شان در اراضی عباس‌آباد و در جوار بلندترین برج پرچم ایران برگزار شود. این پرچم که مشرف به مقبرهًْ‌الشهدا و باغ موزه دفاع مقدس است با ارتفاع ۱۵۰ متر یکی از سه پرچم بلند جهان به حساب می‌آید و همین مسئله از جذابیت‌های مراسم بدرقه کاروان ایران برای این دوره بازی‌های المپیک خواهد بود.