kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
جدیدترین آمار واکسیناسیون کرونا

بیش از 4 میلیون دز واکسن در کشور تزریق شد

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای از تزریق بیش از ۴ میلیون واکسن کرونا خبر داد.


به گزارش وبدا، در این اطلاعیه آمده است: تا کنون سه میلیون و ۴۹۴ هزار و ۱۴۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵۱۵ هزار و ۹۰۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴ میلیون و ۱۰ هزار و ۵۳ دُز رسید.
بر اساس این اطلاعیه از 8 تا ۹ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۸۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۵۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۴ نفر رسید.
بنابر اعلام این مرکز متاسفانه در طول این مدت، ۱۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۹ هزار و ۹۳۹ نفر رسید؛ خوشبختانه تا کنون دو میلیون و ۴۴۱ هزار و ۵۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: چهار هزار و ۲۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۴۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در پایان این اطلاعیه ذکر شده است: در حال حاضر ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.