kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۳۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
واکنش‌ها به عملیات بزرگ انصارالله در جیزان

ارتش عربستان ببر کاغذی هم نبود؛ جنگ به زودی به شهرهای این کشور خواهد رسید

رسانه‌های یمن در واکنش به عملیات بزرگ جیزان که به کنترل 40 نقطه از خاک عربستان منجر شده نوشتند ارتش سعودی از ببر کاغذی نیز ضعیف‌تر است و در صورت تداوم تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، جنگ به زودی به شهرهای عربستان خواهد رسید.

 

سرویس خارجی-

ارتش و انقلابیون یمن روز شنبه خبر از عملیات بزرگ زمینی در «جیزان» واقع در جنوب غربی عربستان دادند. در این عملیات به گفته انقلابیون، 40 موضع تسخیر و خسارات و تلفات سنگینی هم به سعودی‌ها وارد شد. عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جیزان علاوه‌بر آنکه نشان داد در هفتمین سال جنگ اداره اوضاع در دست صنعاست، مشخص کرد ارتش سعودی از هم پاشیده و هلاکت نظامیان آن گواه بر این مدعاست. البته ائتلاف سعودی مدعی شده این عملیات و تصاویر ویدئویی منتشر شده از آن ساختگی است! انقلابیون یمن فیلمی 37 دقیقه‌ای از پیروزی خود را منتشر کرده‌اند. «فضل ابوطالب» عضو دفتر سیاسی انصارالله در و اکنش به این عملیات اعلام کرد: «سعودی‌ها باید فورا از همه اراضی یمن بیرون بروند...پیامی که عملیات مرزی به کشورهای متجاوز داد؛ این است که این کشورها فورا باید همه اراضی یمن را ترک کنند زیرا واکنش در عمق سعودی خواهد بود». «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار‌الله یمن نیز عملیات تسلط بر مناطق وسیعی از خاک جیزان عربستان را «پاسخ ارتش یمن به جرایم هفت ساله دشمن علیه ملت یمن» دانست.
از سوی دیگر پایگاه «الخبرالیمنی» نیز با اشاره به عملیات موفق جیزان نوشته: «این عملیات نشان داد ارتش سعودی نه تنها ببر کاغذی نیست بلکه ارتشی از هم گسیخته است. صنعا ضربه بسیار دردناکی به ریاض وارد کرد». طبق این گزارش، نیروهای ارتش تا دندان مسلح عربستان از مقابل رزمندگانی که فقط سلاح کلاشینکوف و بمب‌های دستی داشتند،‌گریختند و این در تصاویری که صنعا از محور جیزان به نمایش گذاشت، مشخص شد.
این پایگاه یمنی تاکید کرده: «ارتش سعودی بسیار ضعیف و بدون روحیه است و با وجود اینکه مرکز مطالعات شرق نزدیک واشنگتن چند سال قبل آن را ببر کاغذی توصیف کرده بود، در سطح ببرکاغذی هم ظاهر نشد و تصاویر منتشر شده عملیات نیروهای صنعا در جبهه جیزان نشان دهنده از هم گسیختگی این ارتش است و اینکه نیروهای صنعا هر بلایی بخواهند سر
آن می‌آورند.»
رسیدن جنگ به شهرهای عربستان
الخبر الیمنی این را هم نوشت که: «این پیام فقط شمال فتح 40 مرکز نظامی نیست بلکه نیروهای صنعا بر شهر «الخوبه» مشرف شده‌اند و چنانچه سعودی بر ادامه جنگ در یمن اصرار کند، جنگ به شهرهای سعودی خواهد رسید.»
حمله مجدد به پایگاه ملک خالد
از سوی دیگر، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بار دیگر از هدف قرار‌دادن یک هدف راهبردی در عربستان خبر داد: یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بامداد یکشنبه پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» را با پهپاد «قاصف کی2» هدف قرار‌دادند. وی با اشاره به اینکه این عملیات بسیار دقیق بوده افزود: این عملیات واکنشی به ادامه محاصره ملت یمن و ادامه حملات متجاوزان به کشور عزیز ما است. بامداد روز شنبه هم این پایگاه هدف قرار گرفته بود.