kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷

هفته فیلم مقاومت و آزادسازی در تونس افتتاح شد(اخبار ادبی و هنری)

دومین دوره هفته فیلم‌‌ مقاومت و آزادسازی با نمایش بیش از 10 فیلم سینمایی فلسطینی، تونسی، لبنانی، ایرانی و سوری و نیز فیلم‌های مستند با موضوع مقاومت در تونس افتتاح شد.

این برنامه هنری با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، هنرمندان، دوستداران مقاومت و میثم فراهانی، رایزن فرهنگی ایران در تونس ‌در محل سالن عمار الخلیفی در شهر فرهنگ تونس کار خود را آغاز کرد.
محمد خفاجه، از مسئولان انجمن هنرهای لبنانی ـ رسالات و مدیر جشنواره هفته فیلم مقاومت و آزادسازی در سخنانی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فلسطینی و تبریک پیروزی اخیر مردم فلسطین بر رژیم غاصب صهیونیستی گفت: پیام این برنامه، ابراز این نکته است که مقاومت همیشه در همه برنامه‌ها و فعالیت‌های ما و حتی در سبک زندگی ما نیز حاضر است. وی افزود: ما با مقاومت به‌عنوان شکلی از ‌اشکال هنر و بیان، به مسیر خود ادامه خواهیم داد.
بیار ابی صعب، معاون سردبیر روزنامه لبنانی «الاخبار» که میهمان افتخاری این جشنواره بود ضمن تبریک پیروزی اخیر مردم فلسطین بر رژیم‌ اشغالگر قدس و تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره، بیان کرد: در طول برنامه‌ریزی این رویداد فرهنگی ـ هنری، هدف این بود که با سالروز پیروزی مقاومت لبنان در 25 می ‌2000 همزمان شود، اما رُخدادهای اخیری که در غزه اتفاق افتاد، بُعد دیگری به هفته فیلم‌های مقاومت و آزادسازی داد.
ابی صعب افزود: در طول برگزاری این رویداد، فیلم‌های سینمایی از فلسطین، سوریه، لبنان، تونس و ایران که با معیارهای هنری برگزیده شده و بر زیبایی تصویر و روش و قدرت طرح مبتنی است و همچنین برخی از فیلم‌های مستند با موضوع مقاومت، به نمایش در خواهد آمد.
در ادامه مراسم افتتاحیه، فیلم مستند فلسطینی «ارض الحکایه» (سرزمین داستان) به کارگردانی رشید المشهراوی اکران شد که تصویر قدس را بین دو تاریخ و تغییراتی که‌ اشغالگران صهیونیستی در فاصله این دو تاریخ بر سر این شهر آوردند را روایت می‌کند.
بنابر اعلام این خبر، دومین دوره هفته فیلم‌های مقاومت و آزاد‌سازی فلسطین (5 تا 9 خردادماه) با نمایش بیش از 10 فیلم سینمایی فلسطینی، تونسی، لبنانی، ایرانی و سوری و نیز فیلم‌های مستند با موضوع مقاومت در پایتخت تونس و برخی از شهرهای این کشور برگزار می‌شود.
دو فیلم منطقه پرواز ممنوع و به وقت شام از جمهوری اسلامی ایران در این رویداد فرهنگی به نمایش درخواهد آمد.