kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵

بشار اسد: شما مردم با این انتخابات غرور آمریکا را شکستید

رئیس‌جمهور سوریه مشارکت گستردۀ مردم این کشور در انتخابات اخیر را انقلاب علیه تروریسم و دشمنان دانست و خطاب به مردم کشورش گفت: شما با این انتخابات، غرور دشمنان را شکستید.

«بشار اسد» طی یک سخنرانی تلویزیونی، خطاب به مردم سوریه تصریح کرد: علیرغم آنکه پیام‌های متعدد شما در هیچ زمانی از شرایط جنگ، خالی از حکمت نبوده است، اما دشمنان بر انکار این پیام‌ها اصرار ورزیده‌اند. سیاست‌ آنها مبتنی بر انکار واقعیت، انکار شکست و انحطاط اخلاق است. رئیس‌جمهور سوریه ادامه داد: آنها (غربی‌ها) طی سال‌های گذشته به گونه‌ای به نظر می‌رسیده‌اند که گویی دچار نابینائی عقلی شده‌اند؛ چشم شان می‌دید، اما
عقل‌‌شان نمی‌دید.
بشار اسد افزود: پیام‌ شما... آنها را مجبور می‌کند که خود را به خواب نزنند و درخصوص این رخدادها، بیندیشند. وی تاکید کرد: آنچه که سوری‌ها طی هفته‌های اخیر انجام داده‌اند، صرفاً مراسم‌ مرتبط با یک مناسبت نبود، یا ابراز عواطف و احساسات ملی و انجام یک وظیفه ملی مبتنی بر مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری نبود. آنچه رخ داد، فراتر از همۀ این موارد است.
بشار اسد خطاب به سوری‌ها گفت: آنچه که شما انجام دادید، به چالش کشیدن بی‌سابقه دشمنان وطن با تابعیت‌های مختلف بود. اقدام شما، غرور کذائی آنها را در هم شکست و سیلی به صورت مزدوران‌شان زد. این چالش، بالاترین درجه بیان دوستی صادقانه و عمیق نسبت به وطن است. قوی‌ترین پیام‌ها به افرادی فرستاده شد که در اتاق‌های تاریک نشسته‌اند، دسیسه چینی می‌کنند، طرح‌هایی را ترسیم می‌کنند و به ضرر مال و جان و شرف و کرامت ما، رویای موفقیت برای خود می‌بافند. این افراد به دلیل محاسبات اشتباه‌، کوته نظری‌ها، عدم درک حقیقت و ماهیت این ملت، شکست خواهند خورد.
وی ادامه داد: مردم سوریه توازن‌ها را تغییر داده و اصول بازی را برهم زدند و تاکید کردند که اصول بازی در اینجا، به دست ما ایجاد می‌شود.
رئیس‌جمهوری سوریه اظهار داشت: مردم سوریه انقلاب را شناختند و معنای آن را بازگرداندند... شما مردم سوریه، نام و وجهه انقلاب را نجات دادید. به همین دلیل، مراسمی که طی هفته‌های گذشته انجام شد، به معنای واقعی کلمه، یک انقلاب بود؛ انقلابی علیه تروریسم‌، خیانت و انحطاط اخلاقی. انقلاب علیه هر فرد پستی است که راضی شده است مرکبی باشد، که دیگران سوارش شوند و هر جایی که بخواهند آنها را ببرند.
وی خاطرنشان کرد: اینکه مردم سوریه مرا انتخاب کرده‌اند تا در دوره آتی، خدمت رسانی بکنم، این یک افتخار بزرگ است. این امر فقط مرتبط با هویت ملی نیست، بلکه با آرمان‌ها،‌اندیشه‌ها، ارزش‌ها و عادت‌ها مرتبط است و آنچه که شور و اعتماد مرا نسبت به آینده بیشتر می‌کند، روحیه (قوی) شماست، و روحیه‌ای که (دشمن را ) به چالش می‌کشد.
رئیس‌جمهور سوریه تصریح کرد: من مطمئن هستم که ما با این روحیه جنگنده، خواهیم توانست همۀ دشمنان خود را شکست دهیم... این ملت در هنگام انتخابات و امتحان‌های بزرگ، همواره ثابت کرده که وطن در اولویت است و چیز دیگری بر آن اولویت ندارد.