kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱

نفتکش ایرانی «هورس» در اندونزی آزاد شد

نفتکش هورس (MT Horse) متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران که از ۲۴ ژانویه (یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹) تاکنون در آب‌های اندونزی توقیف شده بود، روز جمعه آزاد شد.


به گزارش شرکت ملی نفتکش ایران، «نفتکش هورس با حمایت همه‌جانبه مقامات ارشد کشور، پشتیبانی و کمک کنسولی وزارت امور خارجه و همکاری دستیار ویژه وزیر امور خارجه، پس از گذراندن موفق مراحل دادرسی، بعد از 125 روز، رفع توقیف شد.
پرسنل مجرب و متعهد نفتکش هورس در این مدت به‌رغم تحمل سختی‌ها و دوری از خانواده، با فداکاری در دفاع از منافع ملی و حفظ جریان صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی کشور ایستادگی کرده در پیگیری مأموریت خود عزم راسخی داشتند. این کشتی هم‌اکنون ادامه مأموریت خود را از سر گرفته است و پس از اتمام آن به آب‌های کشور باز خواهد گشت».
گفتنی است بهمن ماه سال قبل مقامات اندونزی اعلام کردند یک نفتکش ایرانی و یک نفتکش پانامایی که مظنون به انتقال غیرقانونی نفت در آب‌های این کشور بودند را توقیف کردند. سخنگوی سازمان امنیت دریایی اندونزی اعلام کرده بود: نفتکش ام‌تی هورس با پرچم ایران و نفتکش ام‌تی‌فری در آب‌های استان وست کالیمانتان اندونزی توقیف شده‌اند. وی ادعاهایی درباره این دو نفتکش مطرح کرده بود.