kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
از سوی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران صورت گرفت

اعلام دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: افزایش قیمت اونس جهانی و نرخ دلار در بازار ارز، دو عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه طی روزهای اخیر بوده است.


ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر در مورد وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار داشت: هر زمانی که نوسانی در قیمت طلا و سکه رخ می‌دهد، بازار به حالت رکود درمی‌آید و به دلیل کاهش تقاضا، خرید و فروش خاصی انجام نمی‌شود.
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: در حال حاضر اونس جهانی نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته و به ۱۹۰۴ دلار و ۵۰ سنت رسیده است، همین موضوع باعث تغییر بازار ارز و افزایشی شدن نرخ‌ها در این بازار شده است.
محمدولی با بیان اینکه نرخ‌ها در بازار طلا و سکه افزایشی است، یادآور شد: افزایش قیمت اونس جهانی و نرخ دلار در بازار ارز دو عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه بوده است؛ به شکلی که یک مثقال طلای ۱۷ عیار را به چهار میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار را به یک میلیون و ۸۰ هزار تومان رسانده است.
وی افزود: همچنین نرخ هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه شش میلیون تومان، ربع سکه سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پیش‌بینی در مورد قیمت‌ها سخت است اما انتظار می‌رفت نرخ‌ها در بازار ارز کنترل شود تا اثر این کنترل قیمت روی طلا و سکه نیز خود را نشان دهد.