kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

لزوم «اعلام رضایت» ورزشکاران برای حضور در بازی‌های المپیک

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک طرحی ارائه کرده‌اند که بر اساس آن ورزشکاران باید اعلام کنند با مسئولیت خودشان در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند.

برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو همزمان با شیوع و گستردگی ویروس کرونا در کنار موج گرمای ژاپن، شرایط خاصی را برای این دوره از بازی‌ها رقم زده است.به همین دلیل برگزارکنندگان بازی‌ها طرحی ارائه کرده‌اند که به واسطه آن ورزشکاران شرکت‌کننده در این رقابتها باید اذعان کنند باوجود کرونا و یا خطرات ناشی از گرمای هوای ژاپن، با رضایت و «مسئولیت خود» در بازی‌ها شرکت می‌کنند و به نوعی نسبت به تصمیم خود برای حضور در بازی‌ها باید پاسخگو باشند.
سایت kyodo news با اشاره به اینکه وجود ویروس «زیکا» و انتقال آن توسط پشه در برزیل در زمان میزبانی این کشور برای المپیک ۲۰۱۶ باعث کناره‌گیری چند گلف باز از بازی‌ها شد، به صحبت‌های اخیر «لانا» یکی از مقامات کمیته بین‌المللی المپیک در نشست خبری اخیر اشاره کرد و به نقل از وی نوشت: «فرم ورود به بازی‌های توکیو به روز شده است. هیچ دولتی و هیچ مرجع بهداشتی نمی‌تواند ضمانت‌های مربوط به عفونت‌ها را بپذیرد یا آنها را به عهده نگرفته است. این خطری است که همه ما متحمل آن می‌شویم.» این فرم برای ورزشکاران و مقامات المپیک در نظر گرفته شده است تا آنها قوانین مختلف بازی‌ها را رعایت کنند. این قوانین شامل موارد مربوط به منشور المپیک و مقررات ضد دوپینگ است.بسیاری از کارشناسان پزشکی به خاطر همه گیر بودن ویروس کرونا نسبت به برگزاری بازی‌های المپیک که ده‌ها هزار ورزشکار، مربی، مقام، کارگر پشتیبانی و اعضای مطبوعات از سراسر جهان در آن شرکت خواهند کرد، ابراز نگرانی کرده‌اند. سی و دومین دوره بازی‌های المپیک اول تا هفدهم مردادماه به میزبانی توکیو برگزار می‌شود.