kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۳۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

ورود کرونای آفریقایی به جنوب فارس

دانشکده‌های علوم پزشکی لارستان و گراش در جنوب فارس اعلام کردند که دو فرد مبتلا به کرونای قطعی آفریقایی تاکنون در این دو شهرستان شناسایی شده و این افراد هم‌اینک در قرنطینه کامل هستد.


معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: فرد شناسایی‌شده مبتلا به کرونای آفریقایی از طریق مرز هوایی، از امارات وارد شیراز شده بود که پس از انجام تست در فرودگاه، نتیجه ابتلا به این ویروس جهش‌یافته مثبت اعلام شد.
علیرضا مساح شنبه در مصاحبه با ایرنا بیان کرد: هم‌اینک این فرد در قرنطینه کامل خانگی است و مشکلی از نظر بروز علائم ندارد و کارشناسان بهداشتی به طور دائم پیگیر وضعیت این فرد هستند.
او از مردم خواست که با توجه به افزایش تعداد بستری‌ها در روزهای اخیر از تجمع‌های غیرضرور پرهیز و پروتکل‌های بهداشتی را به طور جد رعایت کنند.
وحید یگانه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز گفت: ‌فرد مبتلا در این شهرستان یک خانم ۶۱ ساله ساکن یکی از روستاهای لارستان است که با سابقه بیماری دیابت و علائم سردرد و سرفه به واحد واگیر معاونت بهداشتی مراجعه کرد که آزمایش پی‌سی‌آر بر روی فرد مبتلا انجام گرفت و نتیجه ابتلای این فرد به کرونای آفریقایی مثبت اعلام شد.
یگانه بیان کرد: در حال بررسی هستیم که آیا فرزندان و خانواده این شخص به کرونای آفریقایی مبتلا شده‌اند یا نه که آزمایش‌های لازم بر روی خانواده وی انجام گرفته و منتظر نتیجه هستیم.