kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

قرنطینه یک محل با شناسایی چند مبتلا به کرونا (چین)

در پی مشاهده چند مورد ابتلا به کووید ۱۹، یک محله در یکی از شهر‌های جنوبی چین قرنطینه شد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان بهداشت عمومی چین دیروز اعلام کردند یکی از محله‌های شهر گوانگژو در جنوب چین قرنطینه شد چرا که چندین مورد ابتلا به کووید ۱۹ در این محله مشاهده شده است. مقامات با قرنطینه این محله تلاش می‌کنند از شیوع بیماری به دیگر نقاط شهر جلوگیری کنند. کلیه بازارها، مدارس، اماکن گردشگری و مذهبی در این منطقه از شهر بسته شده است.
طبق اعلام منابع بهداشتی چین، 20 مورد ابتلا به کووید ۱۹ هفته گذشته در این شهر صنعتی که در شمال هنگ کنگ واقع شده و ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد، مشاهده شده است.
مقامات بهداشتی شهر اقدام به غربالگری گسترده شهروندان کرده‌اند. تا روز چهارشنبه نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر غربالگری شده بودند.
به گفته مسئولان بهداشتی محلی گوانگژو، ظهور مجدد ویروس کرونا در این شهر ناشی از ابتلای یک زن ۷۵ ساله به سویه هندی کووید ۱۹ است.
غول اقتصادی بزرگ آسیا که ویروس کرونا برای اولین بار اواخر سال ۲۰۱۹ در آنجا مشاهده شد و خیلی زود به دیگر نقاط جهان سرایت کرد، در مهار بیماری کووید ۱۹ بسیار موفق عمل کرده و تا ‌اندازه زیادی ویروس را مهار کرده است، با این حال در پی افزایش ابتلا به کووید ۱۹ در کشور‌های همسایه، چین نیز محدودیت‌های ضدکرونا را تشدید کرده است.
طبق تازه‌ترین آمار و ارقامی که کمیسیون ملی بهداشت چین منتشر کرده است تا کنون ۹۱ هزار و ۶۱ مورد ابتلا به کووید ۱۹ و چهار هزار و ۶۳۶ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در چین گزارش شده است.