kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
مدیرعامل مخابرات چهارمحال و بختیاری:

دکل‌های مخابراتی سرطان‌زا نیستند

 

شهرکرد- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری صریحاً اعلام کرد که ایجاد دکل‌های مخابراتی در شهرها و کنار واحدهای اداری، مسکونی، تجاری، پارک‌ها و جاده‌های کشور هیچ‌گونه عوارض سوئی برای مردم ندارند.
هومان محمودی افزود: اینکه برخی می‌گویند دکل‌های مخابراتی موجب ابتلای مردم به سرطان می‌شوند و بر این موضوع هم تأکید و پافشاری می‌کنند، کاملاً کذب محض و عاری از حقیقت است.
وی اضافه کرد: طرح این مسائل بسیار واهی و بی‌اساس است و شایعاتی بیش نیست و از نظر علمی و نیز از سوی جامعه‌پزشکان و دانشمندان تاکنون اثبات نشده است که دکل‌های مخابراتی موجب ایجاد سرطان و مشکلات روحی و روانی برای مردم می‌شوند.
محمودی تصریح کرد: دکل‌های مخابراتی هیچ‌گونه عوارض سوئی برای مردم ندارند و آنان اذهان و افکار خود را مشغول این موضوع که ابزارهای مخابراتی سرطان‌زا هستند، نکنند. محمودی تصریح کرد: در چند نقطه از شهرکرد از جمله در محدوده ادارات و سازمان‌ها و واحدهای مسکونی و تجاری و حتی پارک‌ها و جاده‌ها قصد نصب دکل‌های جدید مخابراتی را داریم اما مسئولان این مراکز اجازه ندادند و گفتند دکل‌ها سرطان‌زا هستند در صورتی که به آنان توضیح دادیم اینگونه نیست اما نمی‌پذیرند و برحرف خود که دکل‌های مخابراتی سرطان‌زا می‌باشند تأکید دارند؟!
مدیرعامل مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری از مردم و مسئولان درخواست کرد که از نصب دکل‌های مخابراتی ممانعت نکنند و اجازه دهند که متخصصان مخابرات دکل‌های موجود را تجهیز و دکل‌های جدیدی نیز ایجاد کنند که شرکت مخابرات این منطقه بتواند برای ایجاد ارتباط بین دکل‌ها و سایت‌های مخابراتی دیگر و همچنین ایجاد ارتباط صوت و تصویر اقدام کنند.