kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
با فرمان رئیس جمهور

526 طرح وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد

بهره‌برداری از 526 پروژه خدماتی و تفریحی در حوزه فعالیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با فرمان رئیس‌جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد.

بهره‌برداری از 526 پروژه خدماتی و تفریحی در حوزه فعالیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با فرمان رئیس‌جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور فرمان افتتاح رسمی 526 پروژه خدماتی و تفریحی را در استان‌های گیلان، لرستان و خراسان جنوبی صادر کرد. برای اجرای این طرح‌ها در مجموع 2 هزار و 537 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و با بهره‌برداری از آنها برای 2 هزار و 697 نفر‌اشتغال پایدار و مستقیم ایجاد می‌شود. روحانی با‌ اشاره به مشکلات ایجاد شده برای حوزه گردشگری از سال 99 تاکنون با شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: این نوید را می‌دهم که وضعیت گردشگری در ماه‌های پایانی امسال و وقتی که واکسیناسیون در سراسر کشور انجام بگیرد، یک شرایط جدیدی می‌شود و با همه این زحماتی که مردم و شما و بخش دولتی و خصوصی کشیدند، ان‌شاء الله در پایان امسال، شاهد بهره‌برداری خواهند بود. وی افزود: امیدواریم، ایام نوروز سال آینده از نظر کرونا بدون مشکل باشیم و با انجام واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل‌ها، گردشگری دوباره رونق خودش را بازیابد. رئیس‌جمهور همچنین با‌اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی کشور، اظهار داشت:مرمت و بازسازی آثار و بناها برای زیبایی شهرها و افزایش جاذبه و تنوع گردشگری بسیار مهم است. روحانی با بیان اینکه از توسعه و اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم، افزود: در این دولت با تلاش‌ها و اقدامات حقوقی انجام شده دو هزار و 723 اثر تاریخی ایران که سالها در کشورهای دیگر بود، بازگردانده شده است. وی گفت: همه تلاش ما این است که پایان این دولت، پایان تحریم و پایان مشکلات کرونا در کشور باشد.