kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴

سازمان بسیج مستضعفین امسال۲۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند

رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین گفت: امسال برنامه ما ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی جدید است که بیشتر آنها در مناطق روستایی و قطب‌های زنجیره تولید خواهد بود و‌ اشتغال مولد است.


سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در شهرستان زیرکوه افزود: یکی از اولویت‌های بسیج در رفع محرومیت حل مشکلات آب برای استان خراسان جنوبی است.
وی بیان کرد: پروژه آبرسانی از دریای عمان و خلیج‌فارس در دست اجراست و آب‌های ژرف عملیاتی شده که این پروژه‌های تعریف شده باید در دولت آینده اجرایی شود.
رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین گفت: محرومیت‌زدایی از مناطق محروم ضروری است و معنا ندارد برخورداری‌ها در کشور ما آنچنان متفاوت باشد که قشری به همه امکانات دسترسی داشته و عده‌ای در محرومیت زندگی کنند.
وی افزود: باید برنامه جامع محرومیت‌زدایی در کشور به صحنه اجرا درآید.
وی گفت: باید برای مناطق محروم برنامه محرومیت‌زدایی میان‌مدت تهیه شود چون بنا است بسیج مستضعفین و سپاه میدان‌دار این حرکت در سطح کشور باشد و دستگاه‌های اجرایی به عنوان مسئول راهبردها مشخص شدند تا برنامه‌های میدانی، منطقه‌ای و استانی تهیه شود.
رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین افزود: پیشنهاد ما این است که سپاه، دستگاه‌های اجرایی و استانداری با استفاده از ظرفیت نخبگان استان و هیئت‌های اندیشه‌ورزی که در بسیج هستند، یک برنامه تفصیلی مناسب را برای محرومیت‌زدایی هر شهرستان تدوین کنند.
۷۳ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی همچنین ۲۸۵ کارگاه کمک‌ اشتغال خرد خانگی با حضور رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین و رئیس ‌سازمان بسیج سازندگی در شهرستان مرزی زیرکوه افتتاح شد.این تعداد طرح با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که سهم بسیج سازندگی ۴۵ میلیارد ریال است. از مجموع این طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی، ۴۲ طرح در حوزه آب کشاورزی، چهار طرح فرستنده دیجیتال، چهار طرح آب آشامیدنی روستایی، ۱۲ طرح بهسازی و مرمت منزل محرومان، ۲ طرح فرهنگی و ورزشی، یک طرح کارگاه تجمیعی ‌اشتغال، ۶ عدد‌ تانکر ثابت آب عشایر و ۲ طرح آبشخور دام است. همچنین ۲۸۵ طرح کمک ‌اشتغال خُرد خانگی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان زیرکوه به بهره‌برداری رسید.