kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
یادی از شهید مدافع حرم عمر ملازهی

جوان اهل سنت علیه یاران آمریکا (حدیث دشت عشق)

شهید عمر ملازهی، از شهدای مدافع حرم اهل سنت است که داوطلبانه به نبرد با تکفیری‌ها رفت.

عمر، با خون خود علاوه‌بر حفظ حرمت حرم عقیله بنی‌هاشم، توطئه دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان را خنثی کرد. بسیاری از دولت‌های غربی و عربی، سعی می‌کردند دفاع از حرم را جنگ شیعه و سنی معرفی کنند. اما جوانان بزرگی چون عمر ملازهی، با فدا کردن جان خود، این گونه توطئه‌ها را خنثی کردند. به همین دلیل، شهدای مدافع حرم اهل سنت را باید شهیدان حفظ وحدت و انسجام اسلامی نیز دانست.
بسیجی شهید مدافع حرم عمر ملازهی، اهل شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان بود که آذرماه سال 94 در سن 29 سالگی در سوریه به شهادت رسید. اسماعیل ملازهی، پدر این شهید مدافع حرم گفته بود: «آمریکا پشت داعش است اما ظلم پایدار نمی‌ماند. غیرت مسلمانی عمر اجازه نمی‌داد که در خانه بنشیند و قتل عام مسلمانان را نگاه کند... عمر همین‌جا در شهر خودش کاسبی و درآمد خوبی داشت، اما احساس کرد که خون برادران مسلمانش در سوریه پایمال شده است و برای همین مهیای جنگ با داعش شد. او رفت تا از حق مظلمان دفاع کند.»
وی درباره دیدارش با رهبر معظم انقلاب نیز می‌گفت: «وقتی ما را بردند دیدار امام خامنه‌ای خیلی خوشحال شدیم. ایشان برای ما صحبت کردند و گفتند همه باید برای حفظ نظام بکوشیم و حرف‌هایشان واقعا مرهمی بر دل ما بود. برخوردشان واقعا با ما صمیمی بود. چه چیزی بهتر از اینکه آدم با امامش دیدار داشته باشد.»