kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
به شعب تأمین اجتماعی ابلاغ شد

مرخصی زایمان به ۹ ماه افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستور اداری به شعب این سازمان در سراسر کشور اجرای مصوبه هیئت وزیران مبنی بر افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، در دستور اداری صادر شده از سوی مصطفی سالاری آمده است: «در اجرای مصوبه هیئت وزیران مبنی بر پیش‌بینی بار مالی ناشی از افزایش مدت مرخصی زایمان در لوایح بودجه سنواتی و یا لحاظ کردن به عنوان دیون دولت، توجه واحدهای اجرائی سازمان تأمین اجتماعی را به رعایت نکات زیر جلب می‌کند:
ـ بیمه‌شدگان زن با ارائه درخواست در سامانه خدمات غیرحضوری و بارگذاری مدارک و مستندات مربوطه شامل تصویر شناسنامه مادر، گواهی ولادت یا شناسنامه فرزند و گواهی پزشک ذیربط، می‌توانند در صورت تمایل از افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ماه بهره‌مند شوند.
ـ واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی موظفند با رعایت کلیه شرایط قانونی نسبت به صدور سند پرداخت کمک‌بارداری (مرخصی زایمان) موضوع این دستور اداری و ارسال آن به اداره کل امور مالی اقدام کنند.
ـ معاونت برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین اجتماعی موظف است هزینه‌های ناشی از اجرای مصوبه مذکور را هر ساله به منظور پیش‌بینی در لوایح بودجه سنواتی به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام و در صورت عدم پیش‌بینی و یا عدم تخصیص اعتبار، هزینه‌های مربوطه را به عنوان دیون دولت درصورت‌های مالی سازمان لحاظ کند.»