kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲

درخواست پلیس از مردم برای معرفی مشاوران املاک سیار در «پردیس»

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس از شهروندان درخواست کرد تا از طریق سامانه ۱۱۰، مشاوران املاک سیار غیرمجاز را به منظور کاهش تخلفات در حوزه خرید و فروش ملک، به پلیس معرفی کنند.

سرهنگ بهزاد عبدیان به خبرگزاری ایرنا گفت: به دلیل تسریع در ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر در فازهای پنج، هشت، ۹ و ۱۱ به طور روز افزون شاهد رشد مهاجرت به پردیس هستیم و در این شرایط، شناسایی مشاوران غیرمجاز و سیار املاک به منظور پیشگیری از وقوع جرم در حوزه مسکن ضرورت دارد. عبدیان ادامه داد: مشاوران املاک در شهرستان پردیس موظف به رعایت مواردی مانند اطمینان از هویت و مالکیت طرفین در معامله، پرهیز از اجاره واحدها به افراد مجرد مسئله دار و اتباع خارجی غیر مجاز هستند و از شهروندان در‌خواست و انتظار داریم در صورت آگاهی از هر گونه مورد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند. وی افزود: مشاوران املاک سیار و فاقد مجوز با قصد کلاهبرداری نسبت به خرید املاک و مستغلات در فازهای جدید مسکن مهر اقدام می‌کنند و در این راستا از شهروندان و متقاضیان واحدهای مسکن مهر درخواست می‌شود که برای خرید و فروش، رهن و اجاره واحد، منزل و یا ویلا به مشاوران املاک دارای مجوز مراجعه کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با تاکید بر برخورد قانونی پلیس با متخلفان به ویژه در حوزه ملک، خاطرنشان کرد: پلیس ضمن اطلاع‌رسانی قوانین و ضوابط کاری این صنف به متصدیان مربوطه، موارد لازم درخصوص اخذ پروانه کسب، به کارگیری متصدیان غیر کارشناس و فاقد صلاحیت، تنظیم نکردن قراردادهای صوری، رعایت شئونات اسلامی، نصب دوربین مداربسته در مغازه، ارائه کد رهگیری در معاملات و رعایت ساعات کاری را به صورت مستمر رصد کرده و با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.
گفتنی است، در مسیر ورودی فازهای جدید مسکن مهر پردیس، تعدادی از مشاوران املاک بدون مجوز با نصب یک بنر بر روی خودرو خرید و فروش ملک انجام می‌دهند. این افراد بدون داشتن مجوز در مبدا وروی فازهای جدید مسکن مهر مستقر هستند و با متقاضیان بی‌خبر از شرایط خرید و فروش ملک در پردیس به بهانه قیمت مناسب ملک، وارد معامله می‌شوند. شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.