kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۰۷۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
سازمان جهانی بهداشت خبر داد

شیوع ویروس هندی دست کم در 53 کشور جهان

 

همزمان با شیوع گسترده کرونای هندی، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد نوع هندی این ویروس دست کم ۵۳ کشور را آلوده کرده است.
داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا عصر دیروز از 168 میلیون و 561 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 3 میلیون و 501 هزار نفر رسیده است.
بر اساس داده‌های این وبگاه وضعیت شیوع کرونا در هند کماکان بحرانی است و تا لحظه تنظیم این گزارش در روز گذشته، تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور از 27 میلیون و 200 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 311 هزار نفر
رسیده است.
برخی گزارش‌ها اما حاکی است، شمار واقعی فوتی‌ها و مبتلایان چه در هند و چه در سایر کشورهای دنیا، دست‌کم سه برابر آمارهای رسمی است! دیروز همچنین سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد نوع هندی ویروس کووید ۱۹ دست کم در ۵۳ کشور مشاهده
شده است.
سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرد براساس اطلاعات به دست آمده از منابع غیررسمی این نوع ویروس کرونا در هفت سرزمین دیگر نیز شناسایی شده است.
بنابر این، ارقام مربوط به همه‌گیری که هر هفته به روز می‌شود، نشان می‌دهد که این نوع ویروس در مجموع ۶۰ کشور مشاهده شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، بر اساس این گزارش، گونه هندی ویروس کرونا سرعت انتقال بسیار زیادی دارد، اما شدت موارد مربوطه همچنان در دست بررسی است.
سونامی کرونا
در خبری دیگر درباره کرونا دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد جهان برای مبارزه موثرتر با بیماری همه گیر ویروس کرونا باید متحد شود. به گزارش خبری دویچه وله، «آنتونیو گوترش»، در آغاز جلسه سالانه سازمان بهداشت جهانی با حضور کشورهای عضو، سونامی به وجود آمده از بحران کرونا در جهان را مورد انتقاد قرار‌داد و گفت: «ما در نبرد با یک ویروس قرار داریم. ما باید منطق و فوریت یک جنگ اقتصادی را برای تقویت ظرفیت‌های خود به منظور مقابله با کرونا مورد استفاده قرار دهیم».
گوترش با تاکید بر خطرات واکنش جهانی که این ویروس برجای می‌گذارد، گفت: «آسیب‌پذیرترها بیشترین زجر را می‌بینند و من نگران این مسئله هستم.
متاسفانه ما با وضعیتی در کشورهای ثروتمند رو‌به‌رو هستیم که اکثریت مردمشان را واکسینه کردند و مشاغل خود را باز کردند و به کارهایشان بازگشته‌اند اما بیشترین آسیب را کشورهای فقیرتر متحمل می‌شوند.» گفتنی است یکی از مهم‌ترین مسائلی که در دستور کار این نشست مجازی قرار دارد پیشنهادهایی برای اصلاح در سازمان بهداشت جهانی است.