kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۰۷۰
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵

درخواست کارکنان اپل و آمازون از رؤسای این 2 شرکت برای حمایت صریح از فلسطین

بعد از نامه حدود هزار کارمند اپل برای حمایت از فلسطین صدها کارمند شرکت آمازون نیز با ارسال نامه‌ای داخلی خواستار حمایت این شرکت از فلسطین و پایان قراردادهای تجاری آن با ارتش متجاوز صهیونیستی شدند.


به دنبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین واکنش‌های جهانی علیه این رژیم همچنان ادامه دارد. اخیرا نزدیک به هزار کارمند شرکت «اپل» با ارسال بیانیه‌ای برای «تیم کوک»، مدیرعامل این شرکت خواستار «حمایت صریح» وی از فلسطینیان شده بودند. اکنون نیز خبر رسیده بیش از 500 کارمند شرکت آمازون طی نامه‌ای داخلی خطاب به «جف بزوس» و «اندی جسی» مدیران ارشد این شرکت بر حمایت از مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌اند. این نامه پس از آن تهیه می‌شود که حملات موشکی و هوایی صهیونیست‌ها به غزه موجب شهادت 253 فلسطینی از جمله صدها زن و کودک شد.
امضا کنندگان این نامه همچنین بر «ضرورت لغو قراردادهای آمازون با ارتش اسرائیل» به علت «زیرپا گذاشتن حقوق بشر« تاکید شده است. در ماه آوریل گذشته (فروردین) آمازون و گوگل قراردادی 1.2 میلیارد دلاری را با دولت صهیونیستی در حوزه «کلود کامپیوتینگ» امضا کرده بودند. کلود کامپیوتینگ یک نوع از مدل‌ها رایانشی می‌باشد که تحت یک بستر از شبکه‌های رایانه‌ای است. رایانش ابری الگویی تازه در عرضه، مصرف و تحویل سرویس‌های رایانشی از جمله نرم‌افزار، بستر، زیرساخت به کمک به کارگیری شبکه یا اینترنت تلقی می‌شود.رایانش ابری در واقع اجرای فرامین و دستور‌ها در کنار ذخیره مدارک و فایل‌ها است که از طریق اینترنت (یک شبکه ارتباطی ) میسر می‌باشد.