kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

تظاهرات کم سابقه در عمان علیه افزایش بیکاری و مشکلات اقتصادی

وضعیت نابسامان اقتصادی در کنار اخراج کارگران باعث شد، در اقدامی کم سابقه، برخی از مردم عمان به خیابان‌ها بیایند و با پلیس درگیر شوند.

 


دیروز تجمعات پراکنده در عمان در اعتراض به اخراج کارگران و وضعیت نابسامان اقتصادی با اعزام نیروهای امنیتی همراه بود و تظاهر‌کنندگان طی این اعتراضات به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند. پلیس نیز با پرتاب گازاشک‌آور با آنان مقابله کرد. بر اساس فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، ده‌ها تن از اهالی شهر صحار در خیابان تجمع کرده‌اند و در برابر آنها خودروهای پلیس ضدشورش به چشم می‌خورد. طبق تصاویر منتشر شده نیز، نیروهای پلیس ضد شورش در شهر «صحار» مستقر شده‌اند؛ شهری که در ۲۰۰ کیلومتری شمال غربی مسقط، پایتخت عمان، قرار دارد.
وزارت کار عمان با انتشار توئیتی وقوع این تظاهرات را تایید کرد و نوشت، ما از تجمع اعتراضی این افراد جویای کار که اخیرا مشاغل خود را از دست دادند، اطلاع داریم. برخی رسانه‌های عمانی اعلام کرده‌اند این افراد که پیشتر در بندر این شهر و کارخانه‌های تولید آلمینیوم و فولاد کار می‌کردند، به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی از کار بی‌کار شده‌اند. این اعتراضات، نخستین تظاهرات در دوره پادشاهی سلطان هیثم بن طارق به شمار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ میلادی پس از درگذشت سلطان قابوس، بن سعید بر تخت سلطنت عمان نشست.