kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۹۸۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش:

ایران در ساخت زیردریایی جزو پنج کشور برتر جهان است

فرمانده تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش گفت: نیروهای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به دانش و تخصص نیروهای داخلی در زمینه ساخت زیردریایی جزو پنج کشور برتر جهان قرار دارد.


به گزارش ایرنا، امیر دریادار دوم تکاور سیدمرتضی درخوران اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش با پشتکار و رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان نیروی راهبردی در تولید ناو، ناوشکن، رزم‌ناو و هواناو یکی از قدرت‌های برتر جهان است.
وی به فرمایشات و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه با زیردریایی‌ها خلیج‌ فارس را به دست بگیرد ‌اشاره کرد و گفت: این دستور عملی شده و همه کشورها می‌دانند که ایران با اقتدار در دریا حضور دارد و هیچ کشوری جرات ندارد حرکتی علیه ایران در دریا انجام دهد.
امیر دریادار دوم تکاور درخوران بیان کرد: نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی به بسیاری از کشورها در بحث تامین امنیت کشتی‌های تجاری و نفتی کمک می‌کند.
وی افزود: تکاوران دریایی ارتش در اوج آمادگی هستند و در هر نقطه از دریا تا آخرین قطره خون خود از کشور دفاع خواهند کرد ضمن اینکه در بحث تجهیزات، آمادگی و آموزش نیروی انسانی در بهترین وضعیت، قرار دارند و به لحاظ آمادگی از منافع جمهوری اسلامی ایران در تمام آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها دفاع می‌کنند.