kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
وزیر بهداشت اعلام کرد

آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا در تابستان

 


وزیر بهداشت گفت: برنامه ما این است که تا پایان خرداد، گروه‌های آسیب پذیر شامل افراد بالای ۶۰ سال و بیماران صعب العلاج و خاص را واکسینه و در تابستان واکسیناسیون عمومی را در فازهای بعدی آغاز کنیم.
به گزارش وبدا، سعید نمکی، در بیست و هفتمین آیین پویش «ره سلامت» که با افتتاح همزمان پروژه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول همراه بود، اظهارداشت: امسال و سال گذشته پربارترین دوران ساخت و ساز زیرساخت‌های نظام سلامت بود. در ایام کرونا، حدود سه هزار تخت آی سی یو اضافه کردیم، در حالیکه در طول تاریخ کشور حدود ۷ هزار و ۵۰۰ تخت آی‌سی‌یو ایجاد شده بود، اما در طول یکسال، سه هزار تخت اضافه کردیم. ۴۶۰ اکسیژن ساز به بیمارستان‌های کشور رساندیم. در پیک چهارم بیماری، ۶۶ دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان‌های کشور ارسال کردیم تا نفسی تنگ نشود. این افتخار بود که حتی یک بیمار در پیک چهارم با ویروس انگلیسی، بیرون از بیمارستان‌ها سرگردان نشد.
نمکی افزود: امسال و سال گذشته هر ماه حدود هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی راه‌اندازی کردیم. ۱۳ هزار تخت در طول یکسال به ظرفیت بیمارستان‌ها اضافه می‌شود. هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی اعم از خانه بهداشت، مرکز بهداشتی و درمانی افتتاح می‌شود که در تاریخ کشور نظیر ندارد و چنین رکوردی وجود ندارد. بیشترین تختی که در یک سال راه‌اندازی می‌شد، حدود چهار هزار تخت بوده و اینها در حالی بود که ما در سال گرفتاری در باتلاق کرونا، این اقدامات را انجام دادیم.
وی ادامه داد: تردید ندارم که به زودی بر بیماری کووید۱۹ فائق خواهیم آمد و به آبروی همه مقربین و شهدا، واکسن ایرانی را با صدای بلند و با عزت و سربلندی به دنیا معرفی خواهیم کرد. در خرداد، اولین تزریق‌های واکسن ایرانی را در کنار واکسن‌های وارداتی خواهیم داشت.
وزیر بهداشت تاکید کرد: برنامه ما این است که تا پایان خرداد، گروه‌های آسیب‌پذیر شامل افراد بالای ۶۰ سال و بیماران صعب‌العلاج و خاص را واکسینه کنیم، در تابستان واکسیناسیون عمومی را در فازهای بعدی شروع کنیم و برآورد ما این است که زودتر از آنچه که در سند ملی واکسیناسیون کووید۱۹ اشاره کردیم، بتوانیم واکسیناسیون را به پایان برسانیم.