kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۹۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
ملی‌پوشان فردا راهی کیش می‌شوند

آغاز مسیر دشوار تیم ملی تا رسیدن به جام جهانی فوتبال/کریم باقری به صورت موقت دستیار اسکوچیچ شد

با انتشار اسامی ملی‌پوشان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال، کار شاگردان اسکوچیچ برای حضوری قدرتمند در مسابقات مقدماتی جام جهانی به میزبانی بحرین آغاز شد.

 


سرویس ورزشی-

لحظاتی پس از پایان بازی استقلال و صنعت نفت آبادان، لیستی در خروجی وبسایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت که نام 26 بازیکن در آن قرار داشت تا مشخص شود اسکوچیچ با کمترین میزان تغییر نسبت به اردوی قبلی، نفرات مورد نظر را دعوت کرده است. بازیکنان دعوت شده به تیم ملی باید خود را در هتل المپیک به کادرفنی تیم ملی معرفی کنند تا در اردوی تیم ملی حضور یابند. در این فهرست نام بازیکنان لژیونر هم قرار دارد و باتوجه به اتمام لیگ‌های اروپایی، آنها فرصت حضور در اردو را خواهند داشت.
اسامی ملی‌پوشان دعوت شده به اردوی تیم ملی به این شرح است:
دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند (آنتورپ)، امیر عابدزاده (ماریتیمو)، پیام نیازمند (سپاهان)،محمدرضا اخباری (تراکتور)
مدافعان:شجاع خلیل زاده (الریان)،محمد حسین کنعانی زادگان (پرسپولیس)،مرتضی پورعلی گنجی (شنزن)،مجید حسینی (ترابزون اسپور)،صادق محرمی (دینامو زاگرب)،میلاد محمدی (خنت)،جعفر سلمانی (پورتیموننزه)،دانیال اسماعیلی فر (سپاهان)
خط میانی:احسان حاج صفی (سپاهان)،احمد نوراللهی (پرسپولیس)،سعید عزت اللهی (وایله بولدکلاب)،کمال کامیابی نیا (پرسپولیس)،علی قلی زاده (شارلروا)،سامان قدوس (برنتفورد)،مهدی ترابی (پرسپولیس)،وحید امیری (پرسپولیس)
مهاجمان:علیرضا جهانبخش (برایتون)،سردار آزمون (زنیت سن پترزبورگ)،مهدی طارمی (پورتو)،کریم انصاری فرد (آاک آتن)،مهدی قائدی (استقلال)،کاوه رضایی (شارلروا).
نکات مهم لیست تیم ملی
اما فهرست جدید تیم ملی برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی در بحرین حاوی نکات جالب توجهی است. از جمله اینکه پرسپولیس با ۵ نماینده رکورددار اردوی تیم ملی خواهد بود؛ کنعانی‌زادگان، نوراللهی، کامیابی‌نیا، ترابی و امیری نمایندگان پرسپولیس هستند. همچنین باتوجه به مصدومیت رشید مظاهری، مهدی قایدی تک نماینده استقلال خواهد بود.
حامد لک، رشید مظاهری، عارف غلامی، عارف آقاسی، مهدی تیکدری، ابوالفضل جلالی، امید ابراهیمی، علی کریمی، امید نورافکن، سیامک نعمتی، اللهیار صیادمنش و سجاد شهباززاده بازیکنان فهرست قبلی اسکوچیچ هستند که در این اردو جایی نخواهند داشت.
از این فهرست 26 نفره، 16 بازیکن لژیونر حضور دارند که در یازده لیگ مختلف توپ می‌زنند. سعید عزت اللهی پس از یک سال و نیم دوری از فهرست تیم ملی، با درخشش در ترکیب وایله به اردو بازخواهد گشت. علیرضا جهانبخش که روزهای پرنوسانی داشت، پس از مدتها به تیم ملی دعوت می‌شود و فرصت نمایش توانایی‌هایش را خواهد داشت. علی کریمی‌هافبک دفاعی تیم الدحیل به دلیل مصدومیت در اردو جایی ندارد. جعفر سلمانی بازیکن تیم پورتیموننزه برای دومین اردوی متوالی در تیم ملی خواهد بود. او در دیدار با سوریه به میدان رفت و در پست غیرتخصصی‌اش یعنی دفاع راست به‌کار گرفته شد. سلمانی مهم‌ترین نقطه ابهام فهرست اسکوچیچ است.
باقری به نیمکت تیم ملی اضافه شد
تمام اتفاقات تیم ملی به انتشار فهرست خلاصه نمی‌شود، دیروز هم از باشگاه پرسپولیس خبر رسید که کریم باقری به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شده است. باشگاه پرسپولیس در بیانیه خود اعلام کرده است:» با پیشنهاد رسمی از سوی فدراسیون فوتبال و موافقت مدیریت باشگاه پرسپولیس و با هماهنگی کادرفنی، کریم باقری برای مدتی کوتاه، در اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان حضور پیدا می‌کند تا در راه صعود به جام جهانی در کنار دراگان اسکوچیچ فعالیت کند.
در بیانیه پرسپولیس آمده است: بعد از آنکه پیشنهاد مسئولان فدراسیون فوتبال به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس رسید، بررسی تمام ابعاد این پیشنهاد در دستورکار قرار گرفت. در این مسیر، از یحیی گل‌محمدی نیز نظرسنجی شد و بنا به مصلحت‌اندیشی ملی، کمک به تیمی که متعلق به 85 میلیون نفر ایرانی است و نگاه ملی که همه پرسپولیسی‌ها در طول تاریخ به فوتبال کشورمان داشتند، به صورت موقت و تنها تا پایان دور مقدماتی انتخابی جام جهانی، باقری به عنوان دستیار اسکوچیچ به کادرفنی تیم ملی اضافه
می‌شود.»
کریم باقری سابقه ۸۷ بازی ملی و ۵۰ گل با پیراهن تیم ملی را دارد. او در جام جهانی ۱۹۹۸ عضو تیم ملی ایران بود و در راه صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ نیز در ترکیب تیم ایران به میدان رفت. باقری در شش سال اخیر عضو ثابت کادرفنی پرسپولیس بوده و به عنوان یکی از عوامل اصلی موفقیت سرخپوشان مطرح می‌شود.
ادامه تمرینات تا دهم خردادماه در کیش
اردوی تیم ملی از دیروز چهارم خرداد در تهران آغاز شد و ملی‌پوشان روز ششم خرداد به جزیره کیش می‌روند تا تمرینات خود را در آنجا پیگیری کنند. تمرینات تیم ملی تا روز دهم خرداد در کیش ادامه پیدا می‌کند و سپس ملی‌پوشان با پرواز اختصاصی از این جزیره، به منامه پایتخت بحرین می‌روند؛ شاگردان دراگان اسکوچیچ در بحرین، روز سیزدهم خرداد با هنگ‌کنگ، هفدهم خرداد با بحرین، بیست و یکم خرداد با کامبوج و بیست و پنجم خرداد با عراق رو‌به‌رو می‌شوند.