kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

پنج هزار واحد مسکونی در بندر امام احداث و بازسازی می‌شود

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به خسارت‌های آبگرفتگی بخش قابل توجهی از منازل مسکونی بندر امام خمینی‌(ره) در سال گذشته گفت: برنامه‌ریزی‌های وسیعی برای بازسازی و ساخت پنج هزار واحد مسکونی در این شهر تدوین شده است.
به گزارش ایرنا علیرضا تابش در جریان سفر خود به شهر بندر امام خمینی‌(ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهر بندر امام از بافت فرسوده و ناکارآمد بسیار زیادی برخوردار است که بر اثر سیل سال گذشته متحمل خسارت‌های کلی شدند.
وی با اشاره به پیشنهاد سال گذشته بنیاد مسکن به هیئت دولت برای بازسازی یک هزار واحد مسکونی که عمدتا در بندر امام حاشیه‌نشین و فاقد امکانات زیرساختی هستند ،گفت: بعد از آغاز فعالیت‌ها برای بازسازی این واحدها متوجه عمق فاجعه در زمینه واحدهای مسکونی ناکارآمد در این شهر شدیم.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح‌کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، علاوه بر یک هزار واحد مسکونی تعیین شده، تعداد چهار هزار واحد دیگر مشمول دریافت تسهیلات و کمک‌های دولت برای بازسازی شدند.
تابش با اشاره به اینکه اختصاص منابع بانکی جهت بازسازی تعداد چهار هزار واحد دیگر در ابتدای سال جاری در هیئت دولت طرح و تصویب شد ادامه‌ داد: در مجموع پنج هزار واحد مسکونی تعیین شد تا به ازای هر واحد مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد با دوره بازگشت ۱۹ ساله پرداخت شود.
وی تصریح‌کرد: این واحدها همچنین مشمول کمک‌های مالی بلاعوض دولت به‌منظور بازسازی نیز خواهند شد.
تابش با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بازسازی مسکن در شهر بندر امام خمینی‌(ره) به مردم پرداخت می‌شود ادامه داد: علاوه بر این نیز مبلغ هشت میلیارد نیز برای پرداخت کمک‌های بلاعوض تعیین شده است. وی با بیان اینکه قیمت زمین‌های درنظر گرفته شده برای بازسازی این منازل از سوی بنیاد مسکن به اداره کل راه و شهرسازی خوزستان پرداخت شده است گفت: در جریان بازسازی این واحدها، هزینه‌ای بابت قیمت زمین و صدور سند از مردم اخذ نخواهد شد.
تابش گفت: با توجه به اینکه پرداخت تسهیلات به چهار هزار واحد مسکونی دیگر در ابتدای سال جاری به تصویب هیئت دولت رسید، ابلاغ پرداخت تسهیلات تعیین شده توسط بانک مرکزی پیگیری و این مشکل به‌زودی برطرف خواهد شد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان‌کرد: در جریان بازسازی این واحدها، همه شهروندان ساکن در این منازل به عنوان شهروندان قانونی محسوب می‌شوند و علاوه بر این نیز دارای خانه‌هایی استاندارد و با کیفیت خواهند شد که به واسطه حوادثی مانند سیل و زلزله دچار آسیب نمی‌شوند.
بارندگی شدید در نهم آذر امسال در شهرستان ماهشهر موجب آبگرفتگی وسیع مناطقی از این شهرستان از جمله شهر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) شد و مشکلاتی را برای شهروندان موجب شد.