kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

آلودگی سفره‌های زیرزمینی در اثر دفع غیربهداشتی فاضلاب بیمارستان تفت

 

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای یزد نسبت به دفع غیربهداشتی فاضلاب بیمارستان شهید بهشتی تفت هشدار داد و ادامه این وضعیت را موجب آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی و پیامدهای نامطلوب ناشی از آن در منطقه دانست.
ناهید غلام‌نژاد افزود: با توجه به وجود شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در شهر تفت و نزدیکی آن به محل بیمارستان، ضروری است در اسرع وقت، فاضلاب بیمارستان به شبکه متصل و جهت تصفیه به محل تصفیه خانه منتقل شود.
به گفته وی به‌رغم پیگیری‌های متعدد، هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و هم‌اکنون فاضلاب از طریق چندین حلقه چاه جاذب دفع می‌شود که این امر آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی را به دنبال خواهد داشت.
وی از ارگان‌ها و مسئولان ذیربط به ویژه رئیس‌بیمارستان شهید بهشتی، مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب شهر تفت درخواست کرد هرچه سریعتر برای اتصال فاضلاب این مرکز درمانی به شبکه فاضلاب شهری اقدام کنند.
غلام‌نژاد یادآور شد: فاضلاب‌های بیمارستانی حاوی آلودگی‌های زیادی از جمله مواد شوینده، آلودگی میکروبی و انگلی و سایر مواد شیمیایی مضر هستند که چنانچه وارد منابع آب زیرزمینی شوند باعث آلودگی شده و تصفیه منابع آبی آلوده شده هم کار بسیار دشواری است.
این مسئول با ‌اشاره به شیوع کرونا و با بیان اینکه حجم فاضلاب خروجی بیمارستان نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته و به تبع آن بار آلودگی آن نیز افزایش یافته، اظهار داشت: این امر، توجه بیش از پیش به رفع آلودگی را از طرف ارگان‌های یاد شده می‌طلبد تا موضوع در اسرع وقت وارد فاز عملیاتی شده و فاضلاب بیمارستان هرچه سریع‌تر به‌صورت بهداشتی دفع شود.