kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۹۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

بزرگ‌ترین مرکز پمپ‌سازی دوغاب کشور در نطنز افتتاح شد

 

بزرگ‌ترین مرکز پمپ‌سازی دوغاب (اسلاری) کشور با حضور علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت و معدن و تجارت در شرکت فولاد شریف خالدشهر از توابع شهرستان نطنز به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت فولاد شریف خالدشهر اظهار داشت: مرکز پمپ‌سازی این شرکت با سرمایه‌گذاری ٢٣٠ میلیارد تومان بخش خصوصی و اشتغالزایی ٢٥٠ نفر به‌صورت مستقیم راه‌اندازی شد.
محمدرضا شریفی خاطر نشان کرد: با افتتاح و آزمایش نهایی این مرکز، ایران در بین ۹ کشور دارای تکنولوژی ساخت پمپ قرار گرفت. به گفته وی، از این پس پمپ‌های مورد نیاز شرکت‌هایی از جمله چادرملو، سنگان، صنعت گوهر زمین، گل گهر سیرجان، پایا فولاد و دیگر کارخانجات از سوی گروه صنعتی فولاد شریف خالدآباد تامین خواهد شد. همچنین با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معدن سنگ‌آهن چاه‌پلنگ شمالی به‌صورت ویدیوکنفرانس افتتاح شد.
این معدن به عنوان بزرگ‌ترین ذخیره سنگ‌‌آهن استان اصفهان با ذخیره قطعی افزون بر ۲۰ میلیون تن، ظرفیت استخراج سالانه ۵۰۰ هزار تن، اشتغالزایی مستقیم ۱۵۰ نفر و سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد ریال در محل شرکت ذوب‌آهن و فولاد نطنز به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل مجتمع فولاد نطنز گفت: این مجتمع در راستای تکمیل زنجیره تولید فولاد با توجه به برخورداری از امتیاز معدن چاه‌پلنگ شمالی و ذخایر بسیار غنی و قطعی معدن یادشده فعالیت می‌کند.
جواد توکلی افزود: ذخیره قطعی معدن چاه‌پلنگ شمالی افزون بر ۲۰ میلیون تن مواد معدنی است و هم‌اکنون بنا بر مطالعه‌های اکتشافی و ژئوفیزیکی هوایی در گستره این معدن تا ۱۰۰ میلیون تن قابلیت افزایش خواهد داشت. وی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی این طرح سرمایه‌گذاری افزون بر یک‌هزار میلیارد تومان برای ساخت پست اختصاصی ۲۳۰ کیلوولت، ۵۵ کیلومتر خط انتقال برق با آورده شرکت و تأمین بخش عمده‌ای از ماشین‌آلات فولادسازی و خط تولید کنسانتره و همچنین سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل و راه‌اندازی تأسیسات تصفیه فاضلاب شهر نطنز به‌دنبال دارد.