kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
فرمانده کل سپاه پاسداران:

توطئه‌های دشمن تمام شدنی نیست

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمنان اسلام نمی‌توانستند ببینند که جمهوری اسلامی ایران، در جغرافیای سیاسی عالم، به عنوان یک قدرت بزرگ در حال قد کشیدن و برافراشتن پرچم است و همچنان هم نمی‌توانند تحمل کنند.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی دیروز دوشنبه همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر در همایش «وحدت، مقاومت و بصیرت» با حضور فرماندهان نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت استان سیستان و بلوچستان در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان موفقیت در عملیات‌های باشکوه فتح المبین، آزادسازی خرمشهر، بیت المقدس و همچنین عملیات پر افتخار شمشیر قدس در فلسطین را یاری و نصرت خداوند دانست.
وی با بیان اینکه صحنه‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم گفت: در این ۴۳ سال جهان باطل که مجمع شیاطین عالم است، نمی‌توانست این توفیق و این درخشش و نمایش شکوهمند اسلام را در به زیر کشاندن پرچم قدرت‌های سلطه‌گر ببیند.
وی ادامه داد: دشمن همواره از لحاظ سیاسی بر جهان مسلط بوده و از لحاظ اقتصادی هم قدرت برتر به شمار می‌رفته است و هنوز هم غول اقتصادی جهان و حتی از نظر فرهنگی نیز دارای دست برتر هستند، صدها تلویزیون ماهواره‌ای و شبکه‌های قدرتمندِ فضای مجازی که در اختیار آنها می‌باشد همگی نشان دهنده این هستند که دشمنان ما جزو بی‌سابقه‌ترین امپراطوری‌های نظامی عالم بوده‌اند اما از نظر یک شاخص و یک عنصر از قدرت؛ آنها ذلیل، ناتوان، فقیر و ناقص بودند که آن عنصر هم ایمان است.
وی افزود: ملت ایران و امت مسلمان در سراسر عالم، با قدرت مسحور‌کننده و تاکتیک‌های نظامی دشمن‌ را در صحنه‌های نبرد، خنثی کرد و راه را بر غلبه توپخانه‌ها و ‌تانک دشمن بست ‌و اجازه نداد دشمن بر مسلمانان غلبه کند.
وی با تاکید بر اینکه توطئه‌های دشمن تمام شدنی نیست، گفت: جنگ تمام شده است اما دشمن همچنان باقی است و میدان جنگ، تغییر کرده است، عرصه جنگ،از میدان نظامی به جنگ اقتصادی، از تهاجم فرهنگی به فشارهای سیاسی و در نهایت از به دست گرفتن اقتصاد کشور‌های دیگر به تحریم‌های اقتصادی، تبدیل شده است و آنها همچنان به تلاش برای منزوی کردن ایران و رقم زدن جنگ‌های نیابتی، با انتشار پدیده شوم تروریست و تکفیر در عالم اسلام، ادامه می‌دهند.‌
سرلشکر سلامی خاطر نشان‌ کرد: معاندین برای قطع نفوذ گفتمان اسلام، سالها نقشه کشیدند، سیاست‌های ویرانگری را پیاده کردند، تروریست‌ها را مسلح کرده‌ و آنها را حمایت اقتصادی کردند تا به جان مسلمانان بیفتند و هیچ نقطه‌ای را در سرزمین‌های اسلامی، خالی از تهاجم باقی نگذارند.
وی افزود: برای مثال، مردم عراق، لبنان، سوریه، یمن، بحرین و افعانستان را مورد تهاجم‌های خطرناکی قرار دادند ولی بازهم شکست خوردند و بر اساس سنت الهی، آن توطئه‌ها به خودشان بازگشت؛ به این دلیل که جوانان در سرزمین‌های اسلامی، سلاح به دست گرفتند و به استقبال شهادت رفتند.
فرمانده‌ کل سپاه از بسیجیان به عنوان نشانه‌های ایمان و عمل صالح یاد کرد و گفت: می‌توان با تقویت پایگاه‌ها و توانمند کردن بسیجیان بیش از پیش مقابل نفوذ و سیاست‌های کثیف دشمنان‌ ایران و اسلام ایستاد و نقشه‌های رژیم صهیونیسم را نقش بر آب کرد.
سرلشکر سلامی تاکید کرد: ملت ایران قوی هستند و جنگ اقتصادی دشمن که دست کمی از جنگ نظامی نداشت، هم نتوانست ما را از پای درآورد و حتی فشارهای سیاسی هم کارگر نبود.