kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
نماینده جنبش حماس در تهران:

ایده حاج قاسم گنبد آهنین را نابود کرد

نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به موشک عیاش گفت: این تکنولوژی ایده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که با ما به اشتراک گذاشت و آن را با تمام امکانات بومی ساختیم و در نهایت باتری‌های گنبد آهنین را هدف قرار دادیم.


خالد قدومی در همایش بازخوانی آرمان‌های فلسطین در انقلاب اسلامی در جوار سید‌الشهدای مقاومت در کرمان اظهار داشت : هیچ مبالغه‌ای نیست که بگوییم شما ایرانی‌ها در این پیروزی‌ها شریک‌اید و از حمایت‌های شما تشکر می‌کنیم و قدردان آنها هستیم.
وی با طرح این سوال که چرا فلسطینی‌ها این اتفاق را یک پیروزی تلقی می‌کنند؟ گفت: ‌زیرا در پیروزی یا باید دشمنان را شکست دهید و یا در میدان به او غلبه کنید و آغازی بر پایان آن را رقم بزنید.
این مسئول تصریح کرد: ما سه مرحله پیروزی بدست آوردیم، ابتدا اینکه دشمن را شکست دادیم و نگذاشتیم یک صهیونیسم وارد مسجد‌الاقصی شود و بدون اینکه چیزی به دست آورد از میدان خارج شد.
به گفته وی، اسرائیل تلاش کرد که رهبر ما را ترور کند اما موفق نشد و رهبر و یارانش همانند عقابی پیروز شدند، دشمن تلاش کرد به تونل‌های حماس نفوذ کند اما نتوانست، همچنین گفت ما وارد جنگ زمینی می‌شویم که این نیز محقق نشد.
قدومی با بیان اینکه این پیروزی فقط با موشک‌های مقاومت و مفهوم شهادت بدست نیامد، تصریح کرد: بلکه آرمان‌های بلند دیگری دخیل بود و توانستیم در قبال ۲۰۰ شهید فلسطینی ۵۰ صهیونیستی کشته شده بگیریم.
قدومی خاطرنشان کرد: پیروزی‌های زیادی کسب کردیم و موشک‌های زیادی داشتیم که موفقیت‌های بزرگی در مقابل ادعا‌های آنها بود به طوری‌که تحلیلگران امنیتی آنها می‌گویند ما دچار شوک شدیم و چالش امنیتی شدیدی رخ داد.
نماینده حماس اذعان کرد: میلیون‌ها دلار صرف گنبد آهنین‌شان کردند که به گنبد ورقی تبدیل شد؛ موشک عیاش ما ایده حاج قاسم بود که با امکانات بومی آن را درست کردیم؛ ۲۵۰ کیلومتر برد داشت و دقت بسیار بالایی دارد که با این موشک باتری‌های گنبد آهنی را زدیم.
به گفته این مسئول، ما اعلام کردیم که اینها سلاح‌های قدیمی ما بوده و سلاح‌های اصلی‌مان باقی مانده است.
همایش بازخوانی آرمان‌های فلسطین در انقلاب اسلامی با حضور نماینده جنبش حماس در تهران، دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحد شامگاه شنبه در گلزار شهدای کرمان در جوار مزار سید‌الشهدای مقاومت
برگزار شد.