kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۸۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

انجام هرگونه آزمون ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ممنوع است

معاون آموزش ابتدایی و رئیس ‌ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس کشور به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

رضوان حکیم‌زاده دیروز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در دبستان فاطمه زهرا(س) آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج، اظهار داشت: ثبت‌نام اولیه پایه اول ابتدایی از یکم خرداد به صورت حضوری در مدارس آغاز شده است که بعد از مراجعه دانش‌آموزان به پایگاه‌های سنجش، ثبت‌نام قطعی خواهد شد.
معاون وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: ثبت‌نام مدارس برای سال جدید به جز پایه اول ابتدایی، به صورت غیرحضوری و الکترونیکی در سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir انجام می‌شود. وی تصریح کرد: ثبت‌نام میان‌پایه‌ها نیز به صورت خودکار انجام می‌شود و دانش‌آموز در پایه بالاتر در همان مدرسه ثبت‌نام می‌‌شود و نیازی به مراجعه دانش‌آموز یا اولیای آنها به مدرسه نیست. حکیم‌زاده با ‌اشاره به اینکه انجام هرگونه مصاحبه و آزمون برای کودکان کلاس اولی در تمام مدارس کشور همانند سال گذشته ممنوع است، اضافه کرد: دستورالعمل ثبت‌نام مدارس برای سال تحصیلی جدید، مطابق با زمان‌بندی هرساله، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، به مدارس سراسر کشور ابلاغ شد. وی یادآور شد: در ثبت‌نام امسال، موضوع تسهیل کار ثبت‌نام برای رفع دغدغه و نگرانی خانواده و رعایت تکریم خانواده، بیش از سال‌های قبل، مورد تأکید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات، با همکاری دفتر فناوری اطلاعات وزارتخانه موفق شدیم امکان ثبت‌نام الکترونیکی را برای تمام پایه‌های تحصیلی، در سال جدید فراهم کنیم، عنوان کرد: در مورد دانش‌آموزان پایه اول نیز با توجه به اینکه حضور این دانش‌آموزان به همراه خانواده، برای غربالگری و سنجش در پایگاه‌های ثبت‌نام ضروری است، ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول مدارس و نوآموزان پیش‌دبستانی به‌صورت حضوری انجام می‌شود. حکیم‌زاده ادامه داد: بر اساس آمار دریافتی از سازمان ثبت‌احوال کشور، در سال تحصیلی جدید، در حدود یک و نیم میلیون دانش‌آموز کلاس اولی خواهیم داشت.
وی گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دوره ابتدایی، از اول خردادماه جاری، آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان مرداد ادامه داشته باشد و در مقاطع دیگر تحصیلی، نیز دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه سیدا و درگاه پادا، در زمان‌های مقرر ثبت‌نام را انجام دهند.
وی تاکید کرد: ثبت‌نام در مقاطع میان‌پایه به‌صورت خودکار و توسط مدیران مدارس انجام خواهد شد و توصیه می‌کنیم مدیران مدارس، این کار را به تأخیر نیندازند تا بتوانیم در زمان مقرر ثبت‌نام‌ها را تکمیل کرده و ارزیابی‌های لازم را درخصوص ثبت‌نام‌شدگان و آمار دانش‌آموزان انجام دهیم تا دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند.